img
img
Okul Öncesi Öğretmenleri Robotik Kodlama Hakkında Ne Düşünüyor   
Yazarlar (1)
Dr. Öğr. Üyesi Tuğba KANMAZ Dr. Öğr. Üyesi Tuğba KANMAZ
Devamını Göster
Özet
Araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin robotik kodlama eğitiminin çocuklar üzerindeki etkilerine yönelik görüşlerini almaktır. Bu amaç doğrultusunda çalışma nitel araştırma yöntemiyle yürütülmüştür. Çalışmada amaçlı örneklem belirleme yöntemi kullanılarak Ankara ili sınırları içerisinde robotik kodlama eğitimi verilen okullar belirlenmiş ve gönüllü olan 52 okul öncesi öğretmeni ile yarı-yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşmelerde kullanılmak üzere araştırmacılar tarafından hazırlanan görüşme soruları iki uzman görüşüne sunularak uygulanmaya hazır hale getirilmiştir. Yapılan görüşmeler sonrasında elde edilen veriler içerik analizi yapılarak yorumlanmıştır. Buna göre okul öncesi öğretmenlerinin sınıflarında çoğunlukla bilgisayarsız kodlama çalışmalarına yer verdiklerine rastlanmıştır. Aynı zamanda çocukların okuma-yazma bilmemelerinin uygulamalarda herhangi bir zorluk oluşturmadığına dair görüşlere ulaşılmıştır. Sonuçlar robotik kodlama eğitimlerinin başta bilişsel gelişim, sosyal gelişim ve yaratıcılık olmak üzere diğer gelişim alanları üzerinde de olumlu yansımaları olduğuna işaret etmektedir. Robotik kodlamanın dezavantajları olarak ise kullanılan materyal ve malzemelerinin pahalı oluşu, eğitim programının bulunmayışı ve eğitmen eğitimlerinin yetersizliği gösterilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi
Dergi ISSN 2645-9035
Dergi Tarandığı Indeksler Index Copernicus
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2023
Cilt No 7
Sayı 1
Sayfalar 1 / 22
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1427792
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 6

Paylaş