| Yazarlar (2) |
Dr. Öğr. Üyesi Tuğba KANMAZ
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi |
|
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
| Özet |
| Araştırmanın amacı, çocuğu okul öncesi eğitim kurumuna devam eden ebeveynlerin yaratıcı dramaya ilişkin görüşlerinin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda çalışmada nitel araştırma yöntemi benimsenmiştir. Araştırmada kartopu örnekleme yöntemi kullanılarak 18 anne 13 baba toplamda 31 ebeveyn ile görüşülmüştür. Araştırmanın verileri “Yaratıcı Dramaya İlişkin Ebeveyn Görüş Formu” aracılığıyla toplanmıştır. Görüşme formu; drama ile ilgili bilgi sahibi olma, dramanın çocuklarının gelişimine etkileri, çocuklarının okullarında yapılan drama çalışmaları, okulda uygulanan drama etkinliklerine katılım durumları, evde drama çalışmalarına yer verme durumları, yaratıcı drama eğitimi almak isteyip istememe gibi sorulardan oluşmaktadır. Yapılan görüşmeler sonrasında elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. İçerik analizi belirlenen çerçevede elde edilen verilerin işlenerek doğrudan alıntılarla … |
| Anahtar Kelimeler |
| Makale Türü | Özgün Makale |
| Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale |
| Dergi Adı | Journal of Social Research and Behavioral Sciences |
| Dergi ISSN | 2148-178X |
| Dergi Tarandığı Indeksler | İndex copernicus, Asos index |
| Makale Dili | Türkçe |
| Basım Tarihi | 12-2020 |
| Cilt No | 6 |
| Sayı | 12 |
| Makale Linki | http://www.sadab.org/?SyfNmb=1pt=Home |