| Yazarlar (2) |
Dr. Öğr. Üyesi Tuğba KANMAZ
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi |
|
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
| Özet |
| Bu araştırma hareketli oyun eğitim programının okul öncesi kaynaştırma eğitimi alan ortopedik engelli çocukların kaba motor gelişimleri üzerine etkisini araştırmak amacı ile yapılmıştır. Araştırma modeli olarak nitel araştırma yöntemlerinden eylem araştırması kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2016-2017 eğitim-öğretim yılı Konya ilinde okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden kaynaştırma grubu ortopedik engelli çocuklar oluşturmuştur. Çocukların kaba motor gelişimleri doğrultusunda 24 adet parkur etkinliğinden oluşan hareketli oyun eğitim programı hazırlanmıştır. Veri toplama aracı olarak kaba motor gelişim değerlendirme formu ve yarı-yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır. Kategorilerin sıklık ve frekans değerleri hesaplanarak, frekans değerleri tablosu oluşturulmuştur. Saha notlarının yorumlanmasında betimleme tekniğinden faydalanılmıştır. Elde edilen nitel veriler maddeler halinde sıralanmıştır. Eğitimcilerin gözlem ve görüşlerinin güvenirliği gözlemciler arası güvenirlik analizi yapılarak test edilmiştir. Analiz sonuçları hareketli oyun eğitim programı sonrasında ortopedik engelli çocukların kaba motor gelişimlerinde ilerlemeler olduğunu göstermektedir. Program en çok çocukların denge sağlama, el ve kollarını kullanma ve sıçrama becerilerine olumlu katkısı olduğunu göstermiştir. |
| Anahtar Kelimeler |
| Makale Türü | Özgün Makale |
| Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale |
| Dergi Adı | Social Sciences Studies Journal |
| Dergi ISSN | 2587-1587 |
| Dergi Tarandığı Indeksler | ESJI |
| Makale Dili | İngilizce |
| Basım Tarihi | 02-2018 |
| Cilt No | 4 |
| Sayı | 14 |
| Sayfalar | 329 / 337 |
| Doi Numarası | 10.26449/sssj.355 |
| Makale Linki | http://sssjournal.com/Makaleler/1238674214_1_4-14_ID355.20TuC49Fba20KANMAZ2020GC3B6khan20DUMAN_329-337.pdf |