img
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Yenilikçi Eğitim Uygulamalarına İlişkin Görüşleri    
Yazarlar
Abdulhamit Kurupınar
Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Tuğba KANMAZ
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, Türkiye
Serap Aktemur Gürler
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin yenilikçi eğitim uygulamalarına ilişkin görüşlerini incelemek amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu Kütahya il merkezinde yer alan Millî Eğitim Bakanlığı’na (MEB) bağlı farklı resmî anaokullarında/ anasınıflarında görev yapan 21 okul öncesi öğretmeninden oluşmaktadır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunun belirlenmesinde tipik durum örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme tekniğiyle hazırlanmış formlar yoluyla toplanmış ve elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz tekniğine başvurulmuştur. Araştırma sonucunda öğretmenlerin büyük çoğunluğunun kodlama ve STEM eğitimlerine katıldıkları görülmektedir. Sonuçlar öğretmenlerin çoğunlukla sınıflarında zekâ oyunları ile bilgisayarsız kodlama materyallerine yer verdiklerini, akıllı tahtada ise Code.org, Youtube ve Wordwall gibi uygulamaları kullandıklarını göstermektedir. Okul öncesi öğretmenleri, yenilikçi eğitim uygulamalarını oyun etkinliği başta olmak üzere diğer etkinlik türleri ile bütünleştirdiklerini dile getirmişlerdir. Ayrıca, yenilikçi eğitim uygulamalarının hem mesleki gelişimlerine hem de çocukların tüm gelişim alanlarına olumlu etkileri olduğunu belirtmişlerdir. Yenilikçi eğitim uygulamalarının dezavantajlarına ilişkin olarak kalabalık sınıflarda uygulanmasının zor olduğu, hazırlık sürecinin çok zaman aldığı ve öğretmenlerin materyallere erişim noktasında maddi desteğe ihtiyaç duydukları sonuçlarına ulaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Yenilikçi Eğitim Uygulamaları,Okul Öncesi Öğretmeni,Okul Öncesi Eğitimi,Web 2.0 Araçları,STEM,Kodlama,Zekâ Oyunları.
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Manas Journal of Social Studies
Dergi ISSN 1694-7215
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2024
Cilt No 13
Sayı 1
Sayfalar 1 / 15
Doi Numarası 10.33206/mjss.1296800
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/3141369
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Yenilikçi Eğitim Uygulamalarına İlişkin Görüşleri

Paylaş