img
Örgün Eğitimde Uzaktan Eğitim Uygulamalarına İlişkin Öğrenci ve Öğretim Elemanı Değerlendirmeleri     
Yazarlar
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa ÖZGÖL
Bayburt Üniversitesi, Türkiye
İsmail Sarikaya
Bayburt Üniversitesi, Türkiye
Mesut Öztürk
Bayburt Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışma örgün eğitim içerisindeki uzaktan eğitim uygulamalarının öğrenci ve öğretim elemanı gözüyle değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda Türkiye'nin doğusunda yer alan bir üniversitede uzaktan eğitim ile ders veren beş öğretim elemanı ve bu üniversitede örgün eğitim görüp uzaktan eğitimle ders almakta olan altı öğrenci ile görüşmeler yapılmıştır. Çalışmada, örgün eğitim içerisindeki uzaktan eğitim uygulamalarında karşılaşılan problemleri daha bütünsel ve derinlemesine incelemek amaçlandığından nitel araştırma desenlerinden 'durum çalışması' yöntemi kullanılmıştır. Veriler içerik analizi ile incelenmiştir. Yapılan analizler sonucunda öğrencilerden elde edilen bulgular dört kategori altında 20 kod oluştururken öğretim elemanlarından elde edilen bulgular dört kategori altında 25 kod oluşturmuştur. Yapılan çalışmanın özellikle uzaktan eğitime geçmeyi düşünen ve yeni geçmiş olan eğitim kurumlarına yol göstereceği, bu konuda yaşanabilecek sıkıntılara yönelik önlemler almalarına imkân vereceği düşünülmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Yükseköğretim ve Bilim Dergisi
Dergi ISSN 2146-5959
Dergi Tarandığı Indeksler Education Full Text (H. W. Wilson) Database Coverage List
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 08-2017
Cilt No 7
Sayı 2
Sayfalar 294 / 304
Doi Numarası 10.5961/jhes.2017.208
Makale Linki http://higheredu-sci.beun.edu.tr/text.php3?id=1761
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 45
Google Scholar 163
Örgün Eğitimde Uzaktan Eğitim Uygulamalarına İlişkin Öğrenci ve Öğretim Elemanı Değerlendirmeleri

Paylaş