img
Evaluating the relationship between physical education teachers’xx social physique anxiety levels and job satisfaction   
Yazarlar
İdris Yılmaz
Fatih Bektaş
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Gamze BEYAZOĞLU BACI Dr. Öğr. Üyesi Gamze BEYAZOĞLU BACI
Uşak Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmanın amacı, beden eğitimi öğretmenlerinin sosyal fizik kaygı düzeyleri ve iş doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu Kırşehir ve Konya illerinde çalışan 168 beden eğitimi öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak Hart, Leary ve Rejeski (1989) tarafından geliştirilen Sosyal Fizik Kaygı Envanteri ve Davis, Weiss, England ve Lofquist (1967) tarafından geliştirilenMinesota İş Doyum Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, sosyal fizik kaygı toplam puanları ve alt boyutlarında cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir fark bulunmazken, bayan beden eğitimi öğretmenlerinin iş doyum puanları erkeklere oranla anlamlı derecede yüksek olduğu belirlenmiştir. Olumsuz değerlendirilme ve fiziksel görünüm rahatlığı alt boyutuyla iş doyumu arasında bir korelasyon belirlenmezken sosyal fizik kaygı toplam puanlarıyla iş doyum puanları arasında negatif yönlü bir ilişki bulunmuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Turkish Journal of Sport and Exercise
Dergi ISSN 2147-5652
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 02-2013
Cilt No 15
Sayı 2
Sayfalar 45 / 50
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1

Paylaş