img
Eleştirel Okuma Özyeterlilik Algısı Ölçeğinin Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması     
Yazarlar
 Abdulkerim KARADENİZ Abdulkerim KARADENİZ
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin eleştirel okuma özyeterlilik algılarını ölçmede kullanılabilecek bir ölçek geliştirmektir. Ölçeğin geçerlilik ve güvenirlik çalışmaları toplam 1360 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi sonucunda ölçeğin, toplam varyansın %53,857'sini açıklayan 5 faktörlü bir yapıya sahip olduğu belirlenmiştir. Ölçeğin Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) katsayısı 0,947; Barlett Testi anlamlılık değeri 0.000 bulunmuştur. Ölçeğin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0,937 olarak bulunmuştur. Ayrıca ölçeğin güvenirliğine ilişkin bilgileri elde etmek amacıyla kararlılık özelliği incelenmiş ve test-tekrar-test yöntemi kullanılmıştır. Ölçeğin kararlılığı için kanıt gösterilebilecek iki uygulama arasındaki korelasyon ,90'dır. Doğrulayıcı faktör analizi de açımlayıcı faktör analizi sonuçlarını doğrulamıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1308-7177
Dergi Tarandığı Indeksler EBSCO
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2014
Cilt No 3
Sayı 1
Sayfalar 113 / 140
Doi Numarası 10.14686/BUEFAD.201416210
Makale Linki http://doi.doidestek.com
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 17
Google Scholar 64
Eleştirel Okuma Özyeterlilik Algısı Ölçeğinin Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması

Paylaş