Yazarlar (3) |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
![]() Yıldırım Beyazıt Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Amaç: Bu çalışma, öğrencilere verilen eğitimin hemşirelik derneklerine ilişkin bilgi düzeylerine etkisini belirlemek amacı ile yapılmıştır.Yöntem: Bu çalışma gönüllü 45 hemşirelik öğrencisi üzerinde gerçekleşmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen soru formu kullanılmıştır. Öğrencilere hemşirelik dernekleri ile ilgili eğitim verilmiş, öntest-sontest verileri yüzdelik, aritmetik ortalama ve bağımlı gruplarda t testi analizleri ile değerlendirilmiştir.Bulgular: Öğrencilerin çoğunluğunun daha önce derneklere ilişkin bilgi almadıkları (% 84, 4) ve tamamının bu konuda bilgi almak istediği belirlenmiştir. Öğrencilerin ilk kurulan hemşirelik derneğinin ismini, kuruluş yılını, toplam dernek sayısını, dernek faaliyetlerini bilmeleri ile öntestsontest puan ortalamaları arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur (p< 0.001). Derneklerin amaçlarını bilme, derneklere üye olmayı isteme (p< 0.01) ve özel dal hemşireliğine ilgi duyma (p< 0.05) konularındaki öntest-sontest puan ortalamaları arasında da anlamlı farklılıkların olduğu saptanmıştır.Sonuç: Öğrencilere verilen hemşirelik derneklerine ilişkin eğitimin etkili olduğu, öğrencilerin bu konudaki farkındalıklarının arttığı ve bilgi düzeyinin yükseldiği saptanmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi |
Dergi Tarandığı Indeksler | Türk Atıf Dizini |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2010 |
Cilt No | 3 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 25 / 34 |