img
img
Yükseköğretimde Holakrasi ve Akademik Özgürlük Arasındaki İlişkinin İncelenmesi      
Yazarlar (2)
Dr. Öğr. Üyesi Merve TURPÇU Dr. Öğr. Üyesi Merve TURPÇU
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
İNAYET AYDIN
Devamını Göster
Özet
Bu araştırmada öğretim elemanlarının üniversite yönetiminde holakrasi modelini benimseme düzeyi ile akademik özgürlüğe yönelik görüşlerinin incelenmesi ve holakrasi ile akademik özgürlük arasındaki ilişkinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın hedef evrenini Ankara ilinde bünyesinde Eğitim/Eğitim Bilimleri Fakültesi olan Ankara Üniversitesi, Hacettepe Üniversitesi, Gazi Üniversitesi ve Orta Doğu Teknik Üniversitesi’nde görev yapan 912 öğretim elemanı, örneklemini ise tabakalı örnekleme yöntemiyle belirlenmiş 277 öğretim elemanı oluşturmaktadır. Araştırmadaki veriler araştırmacı tarafından geliştirilen “Yükseköğretimde Holakrasi” ve “Akademik Özgürlük” ölçekleri aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde betimleyici istatistikler, t- testi ve tek yönlü varyans analizi, Mann-Whitney U ve Kruskall Wallis H testleri ile korelasyon analizi kullanılmıştır. Bulgulara göre öğretim elemanlarının üniversite yönetiminde holakrasi modelini ve akademik özgürlüğü benimseme düzeylerine ilişkinin görüşleri arasında düşük düzeyde, pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu ortaya konmuştur. Elde edilen bulgular alanyazın doğrultusunda tartışılarak çeşitli öneriler sunulmuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 2147-1037
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2024
Cilt No 25
Sayı 1
Sayfalar 219 / 256
Doi Numarası 10.29299/kefad.1320036
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/3233179
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1
Google Scholar 5
Yükseköğretimde Holakrasi ve Akademik Özgürlük Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Paylaş