Yazarlar |
Ayfer ŞAHİN
KIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmada, ilk okuma ve yazma becerilerini cümle çözümleme ve ses temelli cümle yöntemiyle kazanmış ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama erişileri ve sesli okuma hızları karşılaştınlmıştır. Çalışmada deneysel araştırma modellerinden "kontrollü son-test modeV kullanılmıştır. İlk okuma yazma becerisini "cümle çözümleme yöntemi" ile kazanan öğrenciler kontrol grubunu, "ses temelli cümle yöntemi" ile kazanan öğrenciler deney grubunu oluşturmuşlardır. Veriler iki ayrı çoktan seçmeli ölçme aracı ile elde edilmiştir. Deney ve kontrol gruplarına ait puanlar ilişkisiz t-testi kullanılarak, .05 anlamlılık düzeyinde karşılaştınlmıştır. Çalışma sonucunda deney grubundaki öğrencilerin okuduklarını anlama erişileri ve sesli okuma hızları ile kontrol grubundaki öğrencilerin okuduklarını anlama erişileri ve sesli okuma hızlan arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 1300-5340 |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 06-2011 |
Cilt No | 2011 |
Sayı | 41 |
Sayfalar | 423 / 433 |