Yazarlar |
Ayfer ŞAHİN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin, bitişik eğik yazı öğretiminde karşılaştıkları problemlerinbelirlenmesi ve giderilmesine yönelik çözüm önerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır.Araştırmanın yürütülmesinde tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu,2009–2010 öğretim yılında Kırşehir il merkezinde görev yapan 266 sınıf öğretmeni oluşturmuştur.Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen “Bitişik Eğik Yazı Öğretiminde Karşılaşılan ProblemlerAnketi” ile elde edilmiştir. Anketten elde edilen verilerin istatistiksel analizinde SPSS paketprogramından yararlanılmış, yüzde (%) ve frekans (f) teknikleri kullanılmıştır. Araştırmasonucunda, öğretmenlerin bitişik eğik yazı öğretiminde genel olarak çok fazla problemlekarşılaşmadıkları tespit edilmiş, öğrencilerin f, r, s ve k küçük harfleri ile F, H, G, T ve D büyükharflerinin yazımında daha çok hata yaptıkları; “b ile d”, “r ile n”, “m ile n”, “u ile v” harflerinikarıştırdıkları ve birbirlerinin yerine yazdıkları saptanmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | SSCI, AHCI, SCI, SCI-Exp dergilerinde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Eğitim ve Bilim Dergisi |
Dergi ISSN | 1300-1337 |
Dergi Tarandığı Indeksler | SSCI |
Dergi Grubu | Q3 |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 01-2012 |
Cilt No | 37 |
Sayı | 165 |
Sayfalar | 167 / 178 |
Makale Linki | https://www.webofscience.com/wos/woscc/full-record/WOS:000307143400012 |