img
Bitişik Eğik Yazı Öğretiminde Karşılaşılan Problemler   
Yazarlar
Prof. Dr. Ayfer ŞAHİN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin, bitişik eğik yazı öğretiminde karşılaştıkları problemlerinbelirlenmesi ve giderilmesine yönelik çözüm önerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır.Araştırmanın yürütülmesinde tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu,2009–2010 öğretim yılında Kırşehir il merkezinde görev yapan 266 sınıf öğretmeni oluşturmuştur.Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen “Bitişik Eğik Yazı Öğretiminde Karşılaşılan ProblemlerAnketi” ile elde edilmiştir. Anketten elde edilen verilerin istatistiksel analizinde SPSS paketprogramından yararlanılmış, yüzde (%) ve frekans (f) teknikleri kullanılmıştır. Araştırmasonucunda, öğretmenlerin bitişik eğik yazı öğretiminde genel olarak çok fazla problemlekarşılaşmadıkları tespit edilmiş, öğrencilerin f, r, s ve k küçük harfleri ile F, H, G, T ve D büyükharflerinin yazımında daha çok hata yaptıkları; “b ile d”, “r ile n”, “m ile n”, “u ile v” harflerinikarıştırdıkları ve birbirlerinin yerine yazdıkları saptanmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü SSCI, AHCI, SCI, SCI-Exp dergilerinde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Eğitim ve Bilim Dergisi
Dergi ISSN 1300-1337
Dergi Tarandığı Indeksler SSCI
Dergi Grubu Q3
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 01-2012
Cilt No 37
Sayı 165
Sayfalar 167 / 178
Makale Linki https://www.webofscience.com/wos/woscc/full-record/WOS:000307143400012
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 41

Paylaş