img
Hemşirelik öğrencilerinin eğitimlerine ilişkin memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi     
Yazarlar
Şefika Dilek Güven
Türkiye
Prof. Dr. Ayla ÜNSAL
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Nilay Çakıcı
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Türkiye
Özet
Araştırma hemşirelik öğrencilerinin eğitimlerine ilişkin memnuniyet düzeylerinin be lirlenmesi amacıyla kesitsel ve tanımlayıcı tipte yapılmıştır. Araştırmanın evrenini birdevlet üniversitenin hemşirelik bölümünde 2017-2018 eğitim yılı bahar döneminde kayıtlıolan 629, örneklemini araştırmanın yapıldığı zamanda devamsızlık yapmayan, araştır maya katılmayı kabul eden ve veri toplama araçlarını eksiksiz dolduran 608 hemşire lik öğrencisi oluşturmuştur. Veriler anket formu ve Öğrenci Doyum Ölçeği- Kısa Form(ÖDÖ-KF) ile toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde sayı, yüzde, ortalama, standartsapma, Chronbach’s α, bağımsız gruplarda t testi ve One Way-ANOVA analizleri kulla nıldı. Öğrencilerin, ÖDÖ-KF’ndan aldıkları toplam puan ortalaması 164.92±33.07’dur.ÖDÖ-KF alt boyutlarından aldıkları puanlar sırasıyla; okul yönetimi 3.15±0.72, karar lara katılım 3.13±0.75, öğretim elamanları 3.10±0.76, bilimsel sosyal ve teknik olanaklar3.10±0.67 ve eğitim öğretimin niteliği 3.08±0.75 olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin yaş,hemşirelik bölümünü tercih sırası, hemşirelik bölümüne isteyerek gelme durumu, hemşire lik bölümünde okumaktan memnuniyet durumu ve genel not ortalaması ile ÖKÖ-KF top lam puan ortalaması arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur (p<0.05).Cinsiyet, sınıf, ailenin ekonomik durumu, sosyal etkinliklere, bilimsel etkinliklere ve öğ renci topluluklarına katılma durumu ile ÖKÖ-KF toplam puan ortalaması arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır (p>0.05). Araştırma sonucu öğrencilerinhemşirelik eğitiminden orta düzeyde memnun olduğunu, yaş, hemşirelik bölümünü tercihsırası, hemşirelik bölümüne isteyerek gelme durumu, hemşirelik bölümünde okumaktanmemnuniyet durumu ve genel not ortalamasının hemşirelik eğitiminden memnuniyeti et kileyen özellikler olduğunu göstermektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Ekev Akademi Dergisi
Dergi ISSN 2148-0710
Dergi Tarandığı Indeksler EBSCO
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 05-2021
Cilt No 25
Sayı 86
Sayfalar 583 / 596
Doi Numarası 10.17753/Ekev1893
Makale Linki http://dx.doi.org/10.17753/ekev1893
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1
Google Scholar 3
Hemşirelik öğrencilerinin eğitimlerine ilişkin memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi

Paylaş