img
Metaphoric Perceptions of Primary Pre-Service Teachers Towards Mathematics, Mathematics Teaching Process and Mathematics Teaching   
Yazarlar
Ahmet Oğuz Akçay
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Osman ÇİL Doç. Dr. Osman ÇİL
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının matematik dersi, matematik öğretimine ve matematik öğretme süreci kavramlarına ilişkin sahip oldukları metaforik algıları ortaya çıkarmaktır. Söz konusu çalışmanın amacı doğrultusunda nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Çalışmaya İç Anadolu bölgesinde yer alan iki devlet üniversitesinde 2019-2020 eğitim öğretim yılında sınıf eğitimi anabilim dalında öğrenim gören 80öğretmen adayı katılmıştır. Çalışmada elde edilen verilerinin analizinde sınıf öğretmeni adaylarının metaforik algı formuna vermiş oldukları cevaplar ve oluşturdukları resimler incelenerek içerik analiz tekniği kullanılmıştır. Sınıf öğretmeni adayları matematik dersi, matematik öğretimi ve matematik öğretmeni kavramları hakkında hem olumlu hem de olumsuz metaforlar ürettiklerini ve bu doğrultuda olumlu ve olumsuz inançlara sahip oldukları bulunmuştur. Öğretmen adayların matematik algılarını özellikle geçmiş yaşantılarında edindikleri olumsuz tecrübeler doğrultusunda şekillendiği söylenebilir. Özellikle katılımcılar matematiği ve öğretimini zor bir ders olduğunu belirmişlerdir. Ayrıca matematik hayatın vazgeçilmez bir parçası olduğunu ifade ederek günlük hayatlarında matematiğe her zaman ihtiyaç duyulduğunu dile getirmişlerdir. Bu doğrultuda lisans programlarının sınıf öğretmenliği müfredatının ve müfredat içerisindeki derslerin öğretmen adaylarının matematik dersine ve matematik öğretimine yönelik kaygılarını azaltacak ve matematikle ilişkili olumlu deneyim fırsatı sunabilecek şekilde düzenlenmesi, toplum içerisinde gözlenen matematiksel kaygının zamanla azaltılmasına ve matematiksel başarının artırılmasında yardımcı olacaktır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi
Dergi ISSN 2148-1237
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 01-2021
Cilt No 56
Sayı 3
Sayfalar 1798 / 1819
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş