Yazarlar |
Kübra Aytekin Uskun
|
Doç. Dr. Okan KUZU
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Doç. Dr. Osman ÇİL
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmada, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin dört işleme (toplama, çıkarma, çarpma,bölme) yönelik problem çözme ve kurma konusundaki başarı düzeyleri Gerçekçi MatematikEğitimi yaklaşımı çerçevesinde incelenmiştir. Bu amaç doğrultusunda 257 ilkokul dördüncü sınıföğrencisine araştırmacılar tarafından geliştirilen ve .87 güvenirliğe sahip 20 maddelik “Dörtİşleme Yönelik Akademik Başarı Testi” uygulanmıştır. Nicel araştırma yaklaşımı ile tasarlanan buçalışmada, öğrencilerin toplama işleminde yüksek; çıkarma ve çarpma işlemlerinde orta, bölmeişleminde düşük; ölçeğin genelinde ise orta düzeyde başarılarının olduğu görülmüştür. Kızöğrencilerin erkek öğrencilere oranla toplama, çıkarma, çarpma ve ölçeğin genelinde istatistikselaçıdan daha başarılı olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, öğrencilerin bu dört işleme yönelik başarıdüzeyleri arasında istatistiksel açıdan pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Diğer taraftan,problem çözme açısından cinsiyete göre istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık görülmemiş ve heriki cinsiyet grubunun problem çözme düzeylerinin orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Problemkurma açısından ise kız öğrencilerin erkek öğrencilere oranla daha başarılı olduğu ve kızöğrencilerin problem kurma düzeylerinin yüksek, erkek öğrencilerin ise orta düzey olduğugörülmüştür. Ayrıca, öğrencilerin dört işleme yönelik problem kurma ve problem çözme başarıdüzeyleri arasında yüksek düzeyde anlamlı bir ilişkinin olduğu ve öğrencilerin problem çözmebaşarı düzeylerinin %42’sinin problem kurma başarı düzeyi tarafından yordandığı görülmüştür. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2147 - 1037 |
Dergi Tarandığı Indeksler | H. W. Wilson Database |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2020 |
Cilt No | 21 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 1561 / 1606 |