img
İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Gerçekçi Matematik Eğitimi Çerçevesinde Dört İşleme Yönelik Başarı Düzeylerinin İncelenmesi   
Yazarlar
Kübra Aytekin Uskun
Doç. Dr. Okan KUZU Doç. Dr. Okan KUZU
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Osman ÇİL Doç. Dr. Osman ÇİL
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmada, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin dört işleme (toplama, çıkarma, çarpma,bölme) yönelik problem çözme ve kurma konusundaki başarı düzeyleri Gerçekçi MatematikEğitimi yaklaşımı çerçevesinde incelenmiştir. Bu amaç doğrultusunda 257 ilkokul dördüncü sınıföğrencisine araştırmacılar tarafından geliştirilen ve .87 güvenirliğe sahip 20 maddelik “Dörtİşleme Yönelik Akademik Başarı Testi” uygulanmıştır. Nicel araştırma yaklaşımı ile tasarlanan buçalışmada, öğrencilerin toplama işleminde yüksek; çıkarma ve çarpma işlemlerinde orta, bölmeişleminde düşük; ölçeğin genelinde ise orta düzeyde başarılarının olduğu görülmüştür. Kızöğrencilerin erkek öğrencilere oranla toplama, çıkarma, çarpma ve ölçeğin genelinde istatistikselaçıdan daha başarılı olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, öğrencilerin bu dört işleme yönelik başarıdüzeyleri arasında istatistiksel açıdan pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Diğer taraftan,problem çözme açısından cinsiyete göre istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık görülmemiş ve heriki cinsiyet grubunun problem çözme düzeylerinin orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Problemkurma açısından ise kız öğrencilerin erkek öğrencilere oranla daha başarılı olduğu ve kızöğrencilerin problem kurma düzeylerinin yüksek, erkek öğrencilerin ise orta düzey olduğugörülmüştür. Ayrıca, öğrencilerin dört işleme yönelik problem kurma ve problem çözme başarıdüzeyleri arasında yüksek düzeyde anlamlı bir ilişkinin olduğu ve öğrencilerin problem çözmebaşarı düzeylerinin %42’sinin problem kurma başarı düzeyi tarafından yordandığı görülmüştür.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 2147 - 1037
Dergi Tarandığı Indeksler H. W. Wilson Database
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2020
Cilt No 21
Sayı 3
Sayfalar 1561 / 1606
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 2

Paylaş