Yazarlar (2) |
![]() |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı, yükseköğretim kurumlarında görevli akademik yöneticilerin sosyal girişimsel liderlik becerilerini öğrenci görüşleriyle ortaya koyabilecek bir ölçme aracı geliştirmektir. Çalışma Orta Anadolu’da bulunan bir üniversitenin iki farklı katılımcı grubu üzerinde yürütülmüştür. Birinci grupta Meslek Yüksekokullarında öğrenim görmekte olan ve kolayda örnekleme yöntemiyle örnekleme dâhil edilen 254 ön lisans öğrencisi yer almıştır. İkinci grupta ise aynı üniversitenin farklı fakültelerinde öğrenim görmekte olan ve aynı yöntemle çalışmaya katılan 305 lisans öğrencisi yer almıştır. Araştırmanın ilk verileri araştırmacılar tarafından literatür temelli hazırlanan madde havuzundaki sorulardan seçilen 50 maddelik bir taslak ölçek yardımıyla toplanmıştır. Taslak ölçek hakkında uzman görüşleri alınmış ve pilot uygulama yapılmıştır. Bu işlemler sonucunda ölçek gerekli düzeltmelerden geçirilmiştir. Ana kütleden toplanan veriler açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi teknikleri yardımı ile çözümlenmiştir. Güvenirlik analizi için Cronbach Alfa ve McDonald’s Omega yöntemi tercih edilmiştir. Sonuçlar yöneticilerdeki sosyal girişimsel liderlik becerisini ölçebilecek dört faktörlü ve 24 maddeli bir ölçek yapısının uygunluğuna ilişkin bulgular ortaya koymuştur. Bulgular, ilgili literatür temelinde tartışılmış ve araştırma sonuçlarına göre ölçeğin kullanımına ilişkin bazı öneriler de sunulmuştur. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Gaziosmanpasa University |
Dergi ISSN | 2148-2314 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2023 |
Cilt No | 2023 |
Sayı | 21 |
Sayfalar | 588 / 615 |
Doi Numarası | 10.46778/goputeb.1268093 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.46778/goputeb.1268093 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 1 |