Yazarlar |
Mehmet Bulut
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
Neslihan Bulut
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
Dr. Öğr. Üyesi Aykut BULUT
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı, Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) tarafından hazırlanan ve Eğitim Fakültelerinde 2006-2007 öğretim yılından itibaren uygulamaya konulan yeni eğitim programları içerisinde yer alan "Topluma Hizmet Uygulamaları" dersinin öğretmen eğitiminde değer eğitimi için sunduğu fırsatları tartışmaktır. Topluma Hizmet Uygulamaları dersinin amaçlarında öğretmen adaylarına, toplumsal sorumluluk bilincini kuramsal ve uygulamalı olarak kazandırma ve uygulama esnasında işbirliği, dayanışma, etkili iletişim ve öz değerlendirme becerilerini geliştirme yer almaktadır. Bu dersin eğitim kazanımları arasında öğretmen adaylarının yerel ve evrensel sorunlara karşı duyarlı olması ve bunlar için çözüm üretmesi öngörülmektedir. Üretilen yeni projelerde aktif rol alan öğretmen adaylarının etkili iletişim, öz değerlendirme, yaratıcı düşünme becerilerini geliştirirken değer eğitimi kavramını içselleştirmesi amaçlanmıştır.Araştırmanın örneklemini 2010-2011 eğitim - öğretim yılında Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği ana bilim dalında öğrenim gören ve Topluma Hizmet Uygulamaları dersini alan 81 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada öğretmen adaylarından nitel veriler toplanmıştır. Öğretmen adaylarının proje seçki dosyaları, etkinlik günlükleri ve görüşme formları incelendiğinde topluma hizmet uygulamaları dersi kapsamında yardımsever, iyi insan, iyi vatandaş olma; paylaşımcı ve hoşgörülü olma; saygılı olma; sorumluluk sahibi, samimi ve adil olma; toplumsal sorunlara karşı duyarlı olma gibi toplumsal değerlerin farkına vardıkları gözlemlenmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
Dergi Tarandığı Indeksler | Ulakbim |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2012 |
Cilt No | 9 |
Sayı | 17 |
Sayfalar | 347 / 357 |
Makale Linki | http://sbed.mku.edu.tr/article/view/1038000241/1038000098 |