Yazarlar |
Raziye SANCAR
KIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ, Türkiye |
Deniz DERYAKULU
ANKARA ÜNİVERSİTESİ, Türkiye |
Özet |
Araştırmada, öğretmen adaylarının, ilk öğretim deneyimlerinden hareketle öğretimsel karar almaya ilişkin anlamı nasıl kurduklarını belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma, nitel araştırma yaklaşımı benimsenerek etnometodolojik araştırma deseni olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu daha önce hiç öğretim deneyimi olmayan 16 (9 kadın, 7 erkek) öğretmen adayı oluşturmaktadır. Dört ay süren veri toplama sürecinde kullanılan veri kaynakları tekrarlı görüşmeler ve öğretmen adaylarının sınıf-içi öğretim deneyimlerinden elde edilen video kayıtlardır. Öğretmen adaylarının öğretimsel karar almaya ilişkin anlamı; öğretmenin sahip olması gerekenler,yapması gerekenler ve öğrenci yaşamında ve toplumsal yaşamda ulaşması gerekenler üzerinden açıkladıkları belirlenmiştir.Öğretim süreçlerinde başarılı olmak için, öğretmen adaylarının öğretmen olmaya ilişkin anlam yapılarının süreçle birleştirilmesi gerekmektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 07-2020 |
Cilt No | 8 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 1029 / 1058 |
Doi Numarası | 10.14689/issn.2148-2624.1.8c.3s.11m |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 1 |
Google Scholar | 3 |