Yazarlar |
Prof. Dr. Abdulkerim KARADENİZ
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Ülkü Gürsoy
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırma, modern çözümleme yöntemleri ile şiir çözümlemenin, öğrencilerin eleştireldüşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine etkisini incelemeye yönelikdeneysel bir çalışmadır. Araştırmanın amacı, öğrencilerin bahsedilen becerileri üzerindemodern çözümleme yöntemleri ile geleneksel şiir çözümleme yöntemi arasında birfarklılık olup olmadığını belirlemektir. Çalışmada, ön test ve son teste dayalı deneyseldesen araştırması kullanılmıştır. Çalışma 2011 -2012 öğretim yılında Ahi EvranÜniversitesinde gerçekleştirilmiş ve şiir çözümlemelerinin yapıldığı iki sınıftayürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen EleştirelDüşünme, Yaratıcı Düşünme ve Problem Çözme Becerisi Ölçekleri kullanılmıştır. Buölçekler deney ve kontrol gruplarına ön test olarak araştırma başlamadan ve son testolarak deneysel çalışmanın bitiminde uygulanmıştır. Bulgular, hem modern çözümlemeyöntemlerinin hem de geleneksel yöntemin, öğrencilerin eleştirel düşünme, yaratıcıdüşünme ve problem çözme becerileri üzerinde olumlu etkiye sahip olduğunu ortayakoymuştur. Deney ve kontrol gruplarının söz konusu becerileri karşılaştırıldığındaeleştirel düşünme ve yaratıcı düşünme becerilerinde deney grubu lehine anlamlı birfarklılık bulunmuştur. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) |
Dergi Tarandığı Indeksler | TUBİTAK - ULAKBİM, EBSCOhost |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 08-2014 |
Cilt No | 15 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 99 / 117 |
Makale Linki | http://kefad.ahievran.edu.tr/archieve/pdfler/Cilt15Sayi2/JKEF_15_2_2014_99-117.pdf |