img
img
Rousseau’nun Emile adlı eserinde hareketle yeni dünyanın özne çocuğuna felsefi yolculuk     
Yazarlar (1)
Doç. Dr. Seval YİNİLMEZ AKAGÜNDÜZ Doç. Dr. Seval YİNİLMEZ AKAGÜNDÜZ
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Kendi deyimiyle Aydınlanma karşıtı olarak Aydınlanma döneminin çehresini şekillendirmeyi kendisine görev edinen Rousseau, toplumsal kabul ve paradigmaların aksine var olana, var olmasının da ötesinde bakabilmeyi başarmış ünlü bir Fransız düşünürüdür. Geçiş dönemi filozoflarından olan Rousseau, yaşadığı çağın değişmez kabullerine savaş açarak düşünsel dünyanın paradigmalarının sarsılmasına zemin hazırlamıştır. Bu araştırmanın birincil amacı, Rousseau’nun pedagojinin temellerini attığı ünlü ütopyası Emile adlı eserinden hareketle değişen dünyanın belirsiz zamansallığı içinde çocukluğun tarihine felsefenin penceresinden bakabilmektir. Çalışmanın ikincil amacı ise felsefe alan yazında “Ortaçağ-Rönesans-Aydınlanma” dönemlerinde çocuk kavramı üzerinden “insan”a bakış açısındaki değişimlere odaklanılarak, toplumu oluşturan insanın, fizyolojik ve zihinsel gelişim evrelerinde felsefenin rolünü …
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Kesit Akademi
Dergi ISSN 2149-9225
Dergi Tarandığı Indeksler İndex Copernicus
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2023
Cilt No 9
Sayı 37
Sayfalar 167 / 184
Doi Numarası 10.29228/kesit.71882
Makale Linki https://kesitakademi.com/?mod=tammetin&makaleadi=&key=71882