Yazarlar (1) |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Kendi deyimiyle Aydınlanma karşıtı olarak Aydınlanma döneminin çehresini şekillendirmeyi kendisine görev edinen Rousseau, toplumsal kabul ve paradigmaların aksine var olana, var olmasının da ötesinde bakabilmeyi başarmış ünlü bir Fransız düşünürüdür. Geçiş dönemi filozoflarından olan Rousseau, yaşadığı çağın değişmez kabullerine savaş açarak düşünsel dünyanın paradigmalarının sarsılmasına zemin hazırlamıştır. Bu araştırmanın birincil amacı, Rousseau’nun pedagojinin temellerini attığı ünlü ütopyası Emile adlı eserinden hareketle değişen dünyanın belirsiz zamansallığı içinde çocukluğun tarihine felsefenin penceresinden bakabilmektir. Çalışmanın ikincil amacı ise felsefe alan yazında “Ortaçağ-Rönesans-Aydınlanma” dönemlerinde çocuk kavramı üzerinden “insan”a bakış açısındaki değişimlere odaklanılarak, toplumu oluşturan insanın, fizyolojik ve zihinsel gelişim evrelerinde felsefenin rolünü … |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Kesit Akademi |
Dergi ISSN | 2149-9225 |
Dergi Tarandığı Indeksler | İndex Copernicus |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2023 |
Cilt No | 9 |
Sayı | 37 |
Sayfalar | 167 / 184 |
Doi Numarası | 10.29228/kesit.71882 |
Makale Linki | https://kesitakademi.com/?mod=tammetin&makaleadi=&key=71882 |