img
İlköğretim 6 7 Ve 8 Sınıf Öğrencilerinin Kitap Okuma Alışkanlıklarının Sosyo Ekonomik Düzeylerine Göre İncelenmesi    
Yazarlar
Prof. Dr. Ayfer ŞAHİN Prof. Dr. Ayfer ŞAHİN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Araştırma ilköğretim 6. 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıklarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini; 688 alt, 290 orta ve 345 üst sosyo-ekonomik düzeyden; 457 altıncı sınıf, 463 yedinci sınıf ve 403 sekizinci sınıf olmak üzere toplam 1323 öğrenci oluşturmuştur. Öğrencilerin 623'ü kız, 700'ü erkektir. İki bölümde toplam 24 sorudan oluşan bir anket formu ile elde edilen veriler SPSS programına girilmiştir. Verilerin analizinde yüzde ve frekans dağılım tabloları yapılmış, frekans dağılımları ki-kare testi ile 0,05 anlamlılık düzeyinde test edilmiştir. Araştırma sonucunda ilköğretim 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin boş zamanlarında en çok kitap okumaktan hoşlandıkları; büyük bir çoğunluğunun evlerinde kendilerine ait bir kitaplıklarının olduğu; en çok roman türü kitapları okumaktan hoşlandıkları; harçlıklarıyla en çok kitap satın aldıkları kitap okumalarına en çok derslerinin yoğunluğu ile sınavlara hazırlanmalarının engel olduğu ortaya konulmuştur. Ayrıca öğrencilerin okuma alışkanlıkları ile sosyo-ekonomik düzeyleri arasında yüksek düzeyde bir ilişki bulunmuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı . Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler EBSCO
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 04-2009
Cilt No 5
Sayı 2
Sayfalar 215 / 232
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 14

Paylaş