Yazarlar |
Prof. Dr. Ayfer ŞAHİN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Gelişmiş toplumlarda bireyin kendi uğraş alanında ilerlemesi, ancak gelişmiş okuma ve yazma becerilerine sahip olmasıyla mümkündür. Çünkü çağdaş insan etkin bir okuma becerisine sahip olmadan istenilen düzeyde bilgi birikimine sahip olamamaktadır. Ülkemizde 2005 tarihli ilköğretim programına kadar ilk okuma yazma öğretimi dik temel harfler ile gerçekleştirilmekteydi. Bu durum 2005 tarihli Türkçe Dersi Programı'nda "ses temelli cümle yöntemi" ile birlikte değiştirilmiş ve "ilköğretimin birinci sınıflarında öğrencilere bitişik eğik yazının öğretilmesi ve ilerleyen sınıflarda da bu yazıya devam edilmesi" öngörülmüştür. Ülkemizde bitişik eğik yazı ile ilgili 2005 yılından günümüze kadar çok pek incelendiğinde bu çalışmaların neredeyse tamamının yazının üretilmesi ile ilgili olduğu ve bitişik eğik yazının okunması sürecinin göz ardı edildiği gözlenmiştir. Oysa pek çok öğretmen ilk okuma ve yazma sürecinin bitişik eğik yazı ile gerçekleştirilmesine rağmen ikinci sınıftan itibaren ders kitapları da dâhil tüm okuma metinleri ve etkinliklerinin dik temel harfler ile yürütülmesinin öğrencilerde ikilik yarattığı ve bu durumun okuma ve yazma sürecinde sorun oluşturduğu şeklinde görüş bildirmektedirBu sorundan hareketle betimsel olarak planlanmış olan bu araştırmanın amacı; ilkokul ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinin bitişik eğik ve dik temel harfler ile yazılmış metinleri okuma hızlarının karşılaştırılmasıdır. Çalışma, Kırşehir ili merkez ilçesindeki bir ilkokulun ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıflarına devam eden öğrencileri ile yürütülmüştür. Araştırmada sonucunda; bitişik eğik ve dik temel yazının ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinin okuma hızlarında anlamlı farklılık oluşturmadığı saptanmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | TURKISH STUDIES |
Dergi ISSN | 1308-2140 |
Dergi Tarandığı Indeksler | EBSCO |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 04-2016 |
Cilt No | 11 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 2081 / 2094 |
Doi Numarası | 10.7827/ |
Makale Linki | http://www.turkishstudies.net |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 4 |