img
Öğretmen Adaylarının Ahiliğe İlişkin Metaforları    
Yazarlar
Prof. Dr. Ayfer ŞAHİN
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
İrem Demirbaş
Özet
Ahilik, toplumun sosyal ve ekonomik hayattaki ihtiyaçlarını karşılamak adına hak ve adalet için çalışan insanların bir araya gelerek oluşturulmuş, birlikte üretme ve dayanışma ilkesini göz önünde bulundurulduğu, Türk kültürüyle harmanlanmış toplumsal bir kültür organizasyonudur. Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının "Ahilik" kavramıyla ilgili sahip oldukları metafor algılarının ortaya çıkarılmasıdır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgubilim kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubu Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesinin tüm bölümlerindeki üçüncü sınıflarında okuyan ve amaçsal örnekleme yöntemlerinden benzeşik örnekleme yoluyla belirlenmiş olan 205 öğretmen adayından oluşturulmuştur. Veri toplama aracı olarak açık uçlu görüş formu uygulanmıştır. Formda öğretmen adaylarının "Ahilik... gibidir/benzer; çünkü..." cümlesinin tamamlanması istenmiştir. Veriler içerik analizi tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, öğretmen adayları Ahilik kavramına ilişkin toplam 72 metafor üretmiştir. Araştırmacılar tarafından Ahiliğe ilişkin "güzel ahlak olarak ahilik", "iş bölümü ve dayanışma olarak ahilik", "esnaf teşkilatı olarak ahilik", "sistem yaklaşımı ve devamlılık olarak ahilik", "bir yaşam tarzı olarak ahilik" ve "olumsuz görüş olarak ahilik" olmak üzere toplam 6 temel kategori oluşturulmuştur
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı KEFAD
Dergi ISSN 2147-1037
Dergi Tarandığı Indeksler EBSCO
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2017
Cilt No 18
Sayı 3
Sayfalar 811 / 829
Makale Linki http://kefad.ahievran.edu.tr/Kefad/ArchiveIssues/PDF/d0db003a-c7eb-e711-80f7-005056b06
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1

Paylaş