Yazarlar |
Ayfer ŞAHİN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmada Drama dersini alan ve almayan sınıf öğretmeni adaylarının drama yöntemini kullanabilme yeterliliklerinin ve yöntemle ilgili algılarının karşılaştırılması amaçlanmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılında Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı 2. ve 3. sınıflarında okuyan öğretmen adayları oluşturmuştur. Sınıf eğitimi programlarında Drama dersi üçüncü sınıfın güz yarıyılında okutulmaktadır. Bu nedenle örneklem grubu oluşturulurken ikinci ve üçüncü sınıf öğrencileri tercih edilmiştir. Araştırma tarama modelinde gerçekleştirilmiş, var olan durumun olduğu gibi ortaya konulmasının amaçlandığı betimsel bir çalışma olup; veriler, 40 soruluk bir beşli likert tipindeki bir anket aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma ve t-testi kullanılmış, karşılaştırmalarda anlamlılık düzeyi .05 düzeyinde test edilmiştir. Araştırmanın sonucunda; öğretmen adaylarının drama yöntemini kullanabilme yeterliliklerinin ve yönteme karşı algılarının orta düzeyde olduğu bulunmuştur. Ayrıca Drama dersini alan ve almayan öğretmen adaylarının algılarının ve kullanma düzeylerinin farklılaşmadığı, cinsiyetin de anlamlı düzeyde bir farklılık oluşturmadığı saptanmıştır |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 1307-1076 |
Dergi Tarandığı Indeksler | EBSCO |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 06-2017 |
Cilt No | 12 |
Sayı | 23 |
Sayfalar | 353 / 365 |
Makale Linki | http://dergipark.gov.tr/befdergi/issue/30012 |