img
Comparing the Perceptions and Self-Efficacy Skills of Primary School Teachers Who Have Taken Drama Courses to Those Who Have Not in terms of Use of Drama as a Teaching Technique   
Yazarlar
 Ayfer ŞAHİN Ayfer ŞAHİN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmada Drama dersini alan ve almayan sınıf öğretmeni adaylarının drama yöntemini kullanabilme yeterliliklerinin ve yöntemle ilgili algılarının karşılaştırılması amaçlanmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılında Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı 2. ve 3. sınıflarında okuyan öğretmen adayları oluşturmuştur. Sınıf eğitimi programlarında Drama dersi üçüncü sınıfın güz yarıyılında okutulmaktadır. Bu nedenle örneklem grubu oluşturulurken ikinci ve üçüncü sınıf öğrencileri tercih edilmiştir. Araştırma tarama modelinde gerçekleştirilmiş, var olan durumun olduğu gibi ortaya konulmasının amaçlandığı betimsel bir çalışma olup; veriler, 40 soruluk bir beşli likert tipindeki bir anket aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma ve t-testi kullanılmış, karşılaştırmalarda anlamlılık düzeyi .05 düzeyinde test edilmiştir. Araştırmanın sonucunda; öğretmen adaylarının drama yöntemini kullanabilme yeterliliklerinin ve yönteme karşı algılarının orta düzeyde olduğu bulunmuştur. Ayrıca Drama dersini alan ve almayan öğretmen adaylarının algılarının ve kullanma düzeylerinin farklılaşmadığı, cinsiyetin de anlamlı düzeyde bir farklılık oluşturmadığı saptanmıştır
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1307-1076
Dergi Tarandığı Indeksler EBSCO
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 06-2017
Cilt No 12
Sayı 23
Sayfalar 353 / 365
Makale Linki http://dergipark.gov.tr/befdergi/issue/30012
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1

Paylaş