img
İlköğretim İkinci ve Üçüncü Sınıf Türkçe Ders Kitabı, Öğrenci Çalışma Kitabı ve Öğretmen Kılavuz Kitabının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi   
Yazarlar
Prof. Dr. Ayfer ŞAHİN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmada ilköğretim ikinci ve üçüncü sınıf öğretmen ve öğrencilerine, 2007–2008 öğretim yılında Millî Eğitim Bakanlığınca ücretsiz olarak dağıtılan Türkçe ders kitabı, öğrenci çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitabı; Haziran 2007 tarihli, “Millî Eğitim Bakanlığı Ders Kitapları ile Eğitim Araçlarının İncelenmesi ve Değerlendirilmesine İlişkin Yönerge” de belirlenmiş olan ders kitaplarında bulunması gereken kriterlere göre geliştirilen ölçek ile öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmiştir. Çalışmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel analizinde SPSS paket programından yararlanılmış, yüzde (%) ve frekans (f) teknikleri kullanılmıştır. Yapılan analizler sonunda, öğretmenlerin genel olarak ders kitabı, çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitabı hakkında “evet” ve “kısmen” düzeyinde olumlu görüşlere sahip oldukları ortaya konulmuştur.
Anahtar Kelimeler
öğrenci çalışma kitabı,ilk öğretim okulu öğretmenleri,öğretmen görüşleri,türkçe dersi,öğrenci ders kitabı,öğretmen kılavuz kitabı
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Milli Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 1302-5600
Dergi Tarandığı Indeksler EBSCO
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 06-2010
Cilt No 185
Sayfalar 48 / 65
Makale Linki http://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_Dergisi
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 11

Paylaş