img
Learning Creative Drama with Proverbs    
Yazarlar
Prof. Dr. Ayfer ŞAHİN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Dil, duygu, düşünce, inanış, yaşayış ve isteklerin yazılı ve sözlü olarak ifade edilmesidir. Dil aynı zamanda geçmişten günümüze ve geleceğe kültürü aktaran en önemli araçtır. Atasözleri değerlerimizin ve millî kültürümüzün yeni nesillere aktarılmasında ve Türk dilinin inceliklerinin öğretilmesinde önemli bir yere sahiptir. Bu çalışmanın amacı ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin söz varlığını geliştirmede hikâye temelli yaratıcı drama yönteminin etkisini ortaya koymaktır. Araştırma ön test-son test kontrol gruplu deneysel model olarak planlanmıştır. Araştırmada nicel ve nitel tekniklerin birlikte kullanılmasına imkân sağlayan karma yöntem kullanılmıştır. Çalışma Kırşehir ilindeki bir ilkokulda bir deney ve bir kontrol grubu olarak belirlenmiş iki 4. Sınıf şubesindeki öğrenciler ile gerçekleştirilmiştir. Uygulama sürecinde; atasözlerinin belirlenmesi, atasözleri ile ilgili anlama testlerinin hazırlanması ve uygulanması, atasözleri ile ilgili hikâyelerin oluşturulması, oluşturulan hikâyelerin drama yoluyla canlandırmalarının yapılması ve son testlerin uygulanması süreci izlenmiştir. Araştırma sonucunda deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin atasözlerini anlama puanları karşılaştırıldığında atasözlerini drama tekniği ile öğrenen deney grubu öğrencilerinin puanlarının kontrol grubu öğrencilerinden daha yüksek olduğu fakat bu farkın istatistiksel olarak anlamlı düzeyde olmadığı; deney grubu öğrencilerinin ön test ve son test puanlarının ise anlamlı düzeyde farklılaştığı belirlenmiştir. Temel eğitim düzeyinde atasözleri gibi dolaylı ve mecazî anlamlar içeren ve bu yaş grubu öğrencileri için anlaşılması, yerli yerinde kullanılması zor olan söyleyişlerin öğretilmesinde yaratıcı drama tekniğinin kullanılması önerilmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Turkish Studies
Dergi ISSN 308-2140
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 08-2018
Cilt No 13
Sayı 19
Sayfalar 1659 / 1668
Doi Numarası 10.7827/TurkishStudies.13909
Makale Linki http://www.turkishstudies.net
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 4
Learning Creative Drama with Proverbs

Paylaş