img
İlköğretim Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Okuma Düzeylerinin Geliştirilmesinde Akıcı Okuma Stratejilerini Kullanmanın Etkisi    
Yazarlar
Şafak Kaman
 Ayfer ŞAHİN Ayfer ŞAHİN
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Eray Atalay
Türkiye
Ayla Eker Sarıboyacı
Türkiye
Cezmi Doğan
Türkiye
Burcugül Altuğ Tasa
Türkiye
Merve Nur Soykan
Türkiye
Sevinj Eyubova
Özet
Bu çalışmada, İlköğretim 3. sınıf öğrencilerinin, okuma düzeylerinigeliştirmede akıcı okuma strat ejilerinden tekrarlı okumanın etkililikdüzeyinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklem grubunuKırşehir ili Kaman ilçesinde bulunan ilköğretim okulları arasından seçilmişsosyo-ekonomik düzeyleri denk olan iki 3. sınıf şubesindeki öğrencileroluşturmuştur. Bu iki şubeden biri deney diğeri kontrol grubu olarakbelirlenmiştir. Öğrencilerin okuma ile ilgili hazır bulunuşluk seviyeleri Yanlış Analizi Envanteri ile tespit edildikten sonra, deney grubuöğrencilerine tekrarlı okuma stratejisi 10 hafta boyunca, her hafta birokuma metni ile toplam 50 saat uygulanmış, kontrol grubu öğrencilerinormal eğitim öğretimlerine devam etmişlerdir. Yapılan uygulamalarsonucunda elde edilen okuma düzeyi puanları SPSS programındadeğerlendirilmiş ve tekrarlı okuma stratejisinin uygulandığı deney grubuöğrencilerinin okuma düzeylerinin kotrol grubu öğrencilerinden dahafazla geliştiği saptanmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Dergi ISSN 1308-7363
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 01-2013
Cilt No 6
Sayı 11
Sayfalar 639 / 657
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 6

Paylaş