Yazarlar |
Ayfer ŞAHİN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Sevgi Hayran Demir
|
Özet |
Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin öğrencilere problem çözme becerisini kazandırırken karşılaştıkları sorunları ve nedenlerini tespit etmek, bu sorunlara yönelik geliştirdikleri çözüm yollarını incelemektir. Nitel olarak yapılandırılan bu araştırmanın katılımcıları Kırşehir il merkezindegörev yapan öğretmenler arasından uygun örneklem yöntemi ile belirlenen 60 sınıf öğretmeninden oluşturulmuştur. Araştırmanın verileri, açık uçlu sorulardan oluşan görüşme formu aracılığıyla elde edilmiştir. Bu araştırmanın sonucunda,sınıf öğretmenlerinin problem çözme becerisi kazandırırken karşılaştıkları sorunlar ve nedenleri “öğrenci kaynaklı”, “program kaynaklı” ve “öğretmen kaynaklı” olmak üzere üç grup altında toplanmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi |
Dergi ISSN | 1302-9703 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 06-2019 |
Cilt No | 20 |
Sayfalar | 907 / 921 |