Yazarlar (1) |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Coğrafyanın rutin eylemselliği içerisinde sürekli olarak yeniden şekillenen mekân kavramı, uğradığı süreçlerle bağlamlarını oluşturarak “öteki” üzerinden temel ilişkilerini inşa etmektedir. İyi-kötü, güzel-çirkin, politik-apolitik gibi her türlü dikotomik kurulumu bünyesinde barındıran bu ilişkisellik doğal bir kurguya sahip olabildiği gibi ideoloji yüklü hegemonik bir yapısallığa da dayanabilmektedir. Bireysel ve kolektif kültürün, kimliğin ve belleğin sürekliliğini sağlayabilirken aynı zamanda her türlü güç unsurunun yeniden üretimini metalaştırılabilmektedir. Dolayısıyla mekânın ilişkisel bağıntıları ancak ne zaman, nerede ve kim tarafından kurgulandığına bağlı olarak anlaşılabilmektedir. Bu ilişkiselliğin yoğun bir şekilde içerimlendiği futbol mekânları ise farklı aktörler tarafından farklı ölçeklerde sürekli olarak yeniden üretilmekte ve yeni bağlamlarıyla birey ve toplumların gündelik yaşam tüketimine sunulmaktadır. Bu kapsamda bu makalede, Katar Dünya Kupası örnekleminde futbol mekânlarının ilişkisel bağıntılarının analiz edilmesi amaçlanmaktadır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı çalışmada 2022 Dünya Kupası sürecindeTwitter kullanıcılarından elde edilen veriler içerik ve betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda futbol mekânlarının hem birey hem de ideolojik aktörler ve sistemler tarafından kurgulanan çok katmanlı sosyopolitik, ekonomik ve kültürel bağlamlara sahip olduğu anlaşılmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | ESCI dergilerinde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Coğrafya Dergisi / Journal of Geography |
Dergi ISSN | 1305-2128 |
Dergi Tarandığı Indeksler | ESCI |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 01-2024 |
Sayı | 47 |
Sayfalar | 223 / 240 |
Doi Numarası | 10.26650/JGEOG2023-1293999 |
Makale Linki | https://doi.org/10.26650/jgeog2023-1293999 |