img
Allah ve Peygamber İnancının Sosyal Medyadaki Yansımaları (Ahzâb Sûresinin 56. Ayeti Çerçevesinde)   
Yazarlar
Esra Hergüner
Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi, Türkiye
 Nail KARAGÖZ Nail KARAGÖZ
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Allah tarafından görevlendirilen peygamberler, insanlara dünya ve ahirette mutluluğa ulaştıracak birtakım emir ve ilkeler bildirmişlerdir. İslam dininin elçisi ve son peygamber Hz. Muhammed örnek şahsiyeti ve yaşantısı ile nübüvvet görevini yerine getirmiştir. Tebliği sırasında iman etmeyenlerle büyük bir mücadele içerisinde olan Hz. Muhammed ilahi güç tarafından desteklenmiştir. Ona iman edenlere de peygambere karşı nasıl davranacaklarına dair öğütler vahiy yoluyla verilmiştir. Peygambere nasıl davranılması gerektiğini bildiren sûrelerden biri de Ahzâb sûresidir. Sûrenin 56. ayetinde Allah’ın ve meleklerin peygambere salat ettiği bildirilmekte, müminlerin de ona salat etmesi emredilmektedir. Bu ayetteki salat kavramının ne anlama geldiği İslam âlimleri tarafından farklı şekillerde yorumlanmıştır. Modern dünyada iletişim vasıtalarından biri olan sosyal medya da bu kavramın farklı yorumlandığı mecralardan biridir. Çalışmamızda ayetteki salat kavramının, sosyal medya platformlarından biri olan Youtube’da nasıl yorumlandığını ve Allah ve peygamber tasavvuruna nasıl etki edebileceğini betimlemeyi amaçlamaktayız. Araştırmamızda literatür taraması, karşılaştırma ve yorumlama yöntemleri kullanılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi
Dergi ISSN 1309-9302
Dergi Tarandığı Indeksler EBSCO
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 07-2023
Cilt No 13
Sayı 2
Sayfalar 1751 / 1774
Doi Numarası 10.48146/odusobiad.1171526
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/odusobiad/issue/79076/1171526