Yazarlar |
Ayfer ŞAHİN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Rabia Asal
Erciyes Üniversitesi, Türkiye |
Büşra Nur Turan
Erciyes Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı; Z kuşağı sınıf öğretmenlerinin sahip olması gereken yeterlilikleri sınıf öğretmeni, öğrenci ve veli görüşleri ile belirlemektir. Çalışmada; nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Kayseri ilinde yaşayan 30 sınıf öğretmeni, 30 ilkokul öğrencisi ve 30 öğrenci velisi oluşturmaktadır. Araştırmada veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Veriler, içerik analizine başvurularak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre katılımcı öğretmenler, z kuşağının sınıf öğretmenlerinde bulunması gereken en önemli mesleki yeterlilikler olarak; öğretmenlik mesleğini ve çocukları sevmek, yenilik ve değişimlere açık olmak, güncel olayları takip etmek, sınıf yönetiminde başarılı olmak gibi becerileri ön plana çıkarmışlardır. İlkokul öğrencilerine göre z kuşağının sınıf öğretmenlerinde bulunması gereken en önemli yeterlilikler; teknolojiyi etkili kullanmak ve yeterli alan bilgisine sahip olmaktır. Çalışmada, öğretmenlerin hızla gelişen ve değişen dünyaya ayak uydurabilmeleri için mesleki gelişimlerini destekleyecek eğitimler düzenlenmesi önerilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Bayburt Universitesi |
Dergi ISSN | 1307-1076 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 07-2022 |
Cilt No | 17 |
Sayı | 36 |
Sayfalar | 1155 / 1169 |
Doi Numarası | 10.35675/befdergi.1053658 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.35675/befdergi.1053658 |
Atıf Sayıları |