img
Z Kuşağının Öğretmenlerinde Bulunması Gereken Yeterlilikler: Bir Durum Çalışması    
Yazarlar
 Ayfer ŞAHİN Ayfer ŞAHİN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Rabia Asal
Erciyes Üniversitesi, Türkiye
Büşra Nur Turan
Erciyes Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmanın amacı; Z kuşağı sınıf öğretmenlerinin sahip olması gereken yeterlilikleri sınıf öğretmeni, öğrenci ve veli görüşleri ile belirlemektir. Çalışmada; nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Kayseri ilinde yaşayan 30 sınıf öğretmeni, 30 ilkokul öğrencisi ve 30 öğrenci velisi oluşturmaktadır. Araştırmada veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Veriler, içerik analizine başvurularak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre katılımcı öğretmenler, z kuşağının sınıf öğretmenlerinde bulunması gereken en önemli mesleki yeterlilikler olarak; öğretmenlik mesleğini ve çocukları sevmek, yenilik ve değişimlere açık olmak, güncel olayları takip etmek, sınıf yönetiminde başarılı olmak gibi becerileri ön plana çıkarmışlardır. İlkokul öğrencilerine göre z kuşağının sınıf öğretmenlerinde bulunması gereken en önemli yeterlilikler; teknolojiyi etkili kullanmak ve yeterli alan bilgisine sahip olmaktır. Çalışmada, öğretmenlerin hızla gelişen ve değişen dünyaya ayak uydurabilmeleri için mesleki gelişimlerini destekleyecek eğitimler düzenlenmesi önerilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Bayburt Universitesi
Dergi ISSN 1307-1076
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 07-2022
Cilt No 17
Sayı 36
Sayfalar 1155 / 1169
Doi Numarası 10.35675/befdergi.1053658
Makale Linki http://dx.doi.org/10.35675/befdergi.1053658
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Z Kuşağının Öğretmenlerinde Bulunması Gereken Yeterlilikler: Bir Durum Çalışması

Paylaş