img
img
Investigation of Scientific Studies on the Problems Faced by Primary School Teachers    
Yazarlar (3)
Prof. Dr. Ayfer ŞAHİN Prof. Dr. Ayfer ŞAHİN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Rabia Asal
Türkiye
Büşra Nur Turan
Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunları ortaya koyan bilimsel çalışmaların incelenmesi ve bu sorunlara yönelik çözüm önerilerinin getirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi kullanılmıştır. Çalışma kapsamında Türkçe olarak yayımlanmış makalelerden ve lisansüstü tezlerden yararlanılmıştır. Veri tabanlarında anahtar sözcükler kullanılarak 117 çalışmaya ulaşılmış, belirlenen ölçütlere uymaması sebebiyle 23 çalışma kapsam dışı bırakılmıştır. Çalışma kapsamında 30 lisansüstü tez ve 64 makale olmak üzere toplam 94 bilimsel çalışma incelenmiştir. Araştırmadan elde edilen veriler bir istatistik programı aracılığıyla analiz edilerek yorumlanmıştır. İncelenen çalışmalarda daha çok nitel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı ve verilerin en çok görüşme formu aracılığıyla toplandığı belirlenmiştir. Araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlara ilişkin yapılan çalışmalarda en çok kırsal bölge, birleştirilmiş sınıf ve ilk okuma yazma öğretimiyle ilgili konulara yer verildiği belirlenmiştir. Bu araştırma kapsamında ele alınan çalışmalarda ortaya konulmuş sonuçlara göre; sınıf öğretmenlerinin en çok fiziksel yetersizliklerle, materyal eksiklikleriyle, kırsal bölge ve birleştirilmiş sınıf uygulamalarıyla, sınıfında yabancı uyruklu öğrenci bulunmasıyla ve velilerin öğrencilere karşı ilgisiz olmasıyla ilgili sorunlar yaşadıkları saptanmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Educational Academic Research
Dergi ISSN 2822-3535
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2022
Cilt No 45
Sayfalar 83 / 91
Doi Numarası 10.54614/AUJKKEF.2022.861151
Makale Linki http://dx.doi.org/10.54614/aujkkef.2022.861151
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1
Investigation of Scientific Studies on the Problems Faced by Primary School Teachers

Paylaş