img
Koronavirüs pandemisi sürecinde online eğitime yönelik eğitim fakültesinde görev yapmakta olan öğretim elemanlarının görüşlerinin belirlenmesi    
Yazarlar
 Ayfer ŞAHİN Ayfer ŞAHİN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Yağmur Dönmez
Özet
Bu çalışma dünya genelinde hızla yayılan, can kayıplarına sebep olan koronavirüs pandemisi sürecinde uygulanan çevrim içi eğitimle ilgili öğretim elemanlarının görüşlerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Çalışma grubunun oluşturulmasında uygun örnekleme yöntemi tercih edilmiştir. Bu doğrultuda İç Anadolu Bölgesi’nde yer alan iki devlet üniversitesinden 40 öğretim elemanının görüşlerine başvurulmuştur. Araştırma verileri araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi ile değerlendirilip yorumlanmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretim elemanlarının çevrim içi derslerini dizüstü bilgisayar kullanarak, Zoom ve Big Blue Button platformları aracılığıyla yürüttükleri ortaya çıkmıştır. Çevrim içi eğitimin zaman ve mekân açısından esnek olması, pandemi sürecinde eğitim faaliyetlerinde süreklilik sağlaması gibi avantajlarının yanında internet kesintisi, alt yapı yetersizliği, iletişimsel sorunlar gibi dezavantajlarının olduğu belirlenmiştir. Yine çevrim içi eğitim sürecinin öğretim elemanlarının teknolojiyi kullanma becerisini artırdığı ancak derslerde çok yönlü etkileşim olmadığı için derslerin verimli bir şekilde yürütülemediği sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin ölçme değerlendirme sürecinde en çok performans, proje, ev ödevleri gibi süreç temelli tekniklerden yararlandığı saptanmıştır. Bu bulgulardan hareketle daha çok etkileşimde bulunulabilecek uygulamaların geliştirilmesi ve alt yapının güçlendirilmesiyle çevrim içi eğitim ile yüz yüze eğitimin harmanlanarak kullanılması sağlanabilir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi
Dergi ISSN 2587-0491
Dergi Tarandığı Indeksler DRJI, ASOS
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 03-2022
Cilt No 6
Sayı 2
Sayfalar 86 / 101
Doi Numarası 10.15659/ankad.v6i2.171
Makale Linki http://www.ankad.org/index.php/Ankad