img
img
Development of the Digital Literacy Scale for Primary School Students: A Study of Validity and Reliability    
Yazarlar (3)
Prof. Dr. Ayfer ŞAHİN Prof. Dr. Ayfer ŞAHİN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Rabia Asal
Erciyes Üniversitesi, Türkiye
Büşra Nur Turan
Erciyes Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu çalışmanın amacı ilkokul öğrencilerine yönelik geçerli ve güvenilir bir dijital okuryazarlık ölçeği geliştirmektir. Bu çalışma nicel araştırma yöntemi ile yürütülmüştür. Araştırma 2020-2021 eğitim öğretim yılında Kayseri il merkezinde öğrenim gören ilkokul 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin oluşturduğu 2 farklı çalışma grubu ile yürütülmüştür. Açımlayıcı faktör analizi (AFA) için belirlenen çalışma grubu 327 ve doğrulayıcı faktör analizi (DFA) için belirlenen çalışma grubu 207 öğrenciden oluşmaktadır. Geliştirilmek istenen ölçeğin yapı geçerliğini test etmek amacıyla AFA ve DFA yapılmıştır. AFA sonucunda ölçeğin 3 faktörlü bir yapıya sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. AFA sonuçlarına göre geliştirilen dijital okuryazarlık ölçeğinin toplam varyansın %54,66’sını açıkladığı ve her bir faktörün öz değerinin 1’den büyük olduğu görülmektedir. AFA ile elde edilen bu yapı DFA ile test edilmiş ve modelin uyumlu olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Dijital okuryazarlık ölçeğinin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı ,842 olarak hesaplanmıştır. Çalışma sonucunda ilkokul öğrencilerine yönelik geçerli ve güvenilir 3 boyutlu 16 maddeden oluşan bir dijital okuryazarlık ölçeği geliştirilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Ana Dili Egitimi Dergisi ADED
Dergi ISSN 2147-6020
Dergi Tarandığı Indeksler Education Full Text H. W. Wilson
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 07-2022
Cilt No 10
Sayı 3
Sayfalar 619 / 630
Doi Numarası 10.16916/aded.1109283
Makale Linki http://dx.doi.org/10.16916/aded.1109283
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 5
Development of the Digital Literacy Scale for Primary School Students: A Study of Validity and Reliability

Paylaş