Yazarlar |
Fatih Ferhat ÇETİNKAYA
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Öğr. Gör. Uğur BEYHAN
Türkiye |
Özet |
Ticaret ve internet kavramının dünyada gelişmesi ile birlikte sanal ortamlarda, günlük hayatta sunulan birçok hizmetin yerine getirilmesi kaçınılmaz hale gelmiştir. Bunlardan birisi de online alışveriş olup, birçok tüketicinin ürün ve hizmetin uzaktan alması, satıcıların da sadece somut bir mağazadan ayrılarak herkesin istediği yerde görebileceği bir hale gelmesidir. Bu süreçte müşteri ile satıcı arasındaki güven ve bağlılık ilişkisi önem arz etmektedir. Buradan hareketle bu araştırma, online alışveriş sürecinde tüketici ve satıcı arasındaki bağlılık ve güven ilişkisinin incelenmesi ve müşteri bağlılığının müşteri güveni üzerindeki etkisinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Nicel araştırma tekniğinin benimsendiği çalışmada, Kırşehir ilinde yaşayan tüketicilerin Trendyol sanal alışveriş mağazına ilişkin görüşleri ile güven ve bağlılık durumları incelenmiştir. Kolayda örnekleme yönteminin kullanıldığı araştırmada 418 katılımcıdan online bir şekilde veriler toplanmıştır. Toplanan verilerin analizi SPSS ve AMOS programları aracılığıyla analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre müşteri bağlılığının müşteri güveni üzerinde pozitif yönlü ve anlamlı (β=0,39; p |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
Dergi ISSN | 2149-0767 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2023 |
Cilt No | 9 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 1028 / 1044 |
Doi Numarası | 10.31592/aeusbed.1352656 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/3374102 |