img
img
Robotik Kodlama Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Girişimcilik Özellikleri    
Yazarlar (2)
Prof. Dr. Dilber POLAT Prof. Dr. Dilber POLAT
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Uğur BAŞARMAK Doç. Dr. Uğur BAŞARMAK
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu araştırmada bir proje kapsamında robotik kodlama eğitimi alan öğretmen adaylarının girişimcilik özelliklerinin incelenmesi ve araştırma çıktıları doğrultusunda iyileştirme önerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Bu genel amaç doğrultusunda çalışma açıklayıcı durum analizi modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmada katılımcı seçimi sürecinde, temel bilgisayar yeteneklerine ve robotik kodlama konusundaki ilgiye sahip bireylerin tercih edilmesi hedeflenmiş, bu sayede kodlama eğitiminin teknolojik ve problem çözme unsurlarını yansıtılabilmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda araştırma fen bilgisi, matematik ve bilgisayar öğretim teknolojileri eğitimi bölümlerinden üçüncü sınıfta okumakta olan 30 öğretmen adayının katılımıyla yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak Deveci (2017) tarafından geliştirilen” Girişimci Özellik Öz Değerlendirme Formu” kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda öğretmen adayları girişimci birey olma özellikleri açısından güçlü yönlerinin sırasıyla kendine güven, sorumluluk alma, bağımsız hareket, yenilikçilik ve çağdaşlık olduğu tespit edilmiştir. Öte yandan öğretmen adayları girişimcilik özelliklerinden sırasıyla risk alma, yaratıcılık, karar verme, fırsatları görme ve toleranslı olma özellikleri bakımından zayıf oldukları saptanmıştır. Gelecekteki araştırmaların, bu yetenek ve özelliklerin nasıl daha etkin bir şekilde ölçülebileceği ve geliştirilebileceği üzerine odaklanması önerilmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 2667-4122
Dergi Tarandığı Indeksler DRJI, ResearchBib, SIS, ASSOS Indeks, Google Scholar
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2023
Cilt No 6
Sayı 3
Sayfalar 296 / 320
Doi Numarası 10.47477/ubed.1358330
Makale Linki https://doi.org/10.47477/ubed.1358330
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 2
Robotik Kodlama Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Girişimcilik Özellikleri

Paylaş