Yazarlar |
Barış Mercimek
Siirt Üniversitesi, Türkiye |
Dr. Öğr. Üyesi Nihal DULKADİR YAMAN
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Türkiye |
Aydın Kelek
Trakya Üniversitesi, Türkiye |
Hatice Ferhan Odabaşı
Anadolu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
İnternetin, bilgi erişimi ve paylaşımı konusunda sunduğu olanaklar gün geçtikçe artmaktadır. İnternet kullanıcıları, içerik üretiminin ve paylaşımının yanında içeriklere yorum yapma olanağına sahip olmaktadır. Ancak bu durum, geçerli ve yararlı bilgiyi ayırt etmeyi zorlaştırmaktadır. Yanıltıcı, provokatif ya da hakaret içerikli iletilerin yaygınlaşmasıyla birlikte eleştirel düşünme, dijital okuryazarlık ve medya okuryazarlığı becerileri önem kazanmıştır. Bilgisayarlar aracılığıyla gerçekleştirilen iletişim ağının genişlemesi, çevrimiçi kullanıcıların etkileşim içinde oldukları forum, blog ve sosyal medya gibi platformların oluşumuna olanak sağlamıştır. Çevrimiçi ortamların yaygın kullanımı, farklı kullanıcıları tahrik ederek duygusal tepkiler vermeleri yönünde kışkırtmak anlamına gelen "Trollük" kavramının oluşumuna zemin hazırlamıştır. Bu çalışmanın amacı, trollük kavramını ve trollerin karakteristik özelliklerini trol motivasyonları, tanımı ve özellikleri bağlamında değerlendirebilmektir. Trollük örnekleri verildikten sonra trol davranışların nedenlerine, alanyazında bulunan trollük çalışmalarına ve bulgularına yer verilmiş; bunların yanında trollüğün önlenmesine yönelik öneriler sunulmuştur. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2146-071X |
Dergi Tarandığı Indeksler | Türk Eğitim İndeksi |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2016 |
Cilt No | 6 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 67 / 77 |
Makale Linki | http://dergipark.ulakbim.gov.tr/trkefd/article/view/5000159959 |