Yazarlar |
Fatih YAMAN
Muş Alparslan Üniversitesi, Türkiye |
Dr. Öğr. Üyesi Nihal DULKADİR YAMAN
Muş Alparslan Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bilgi ve iletişim teknolojileri hayatın her alanında etkisini göstermektedir. Bu alanların başında da eğitim gelmektedir. Eğitimin etkili bir şekilde gerçekleştirilmesi amacıyla teknoloji entegrasyonu projeleri gerçekleştirilmektedir. Ancak bu projeler teknolojik araç temini ile sınırlı kalmaktadır. Bu bağlamda teknoloji entegrasyonu modelleri önemli olmaktadır. Alanyazında birçok teknoloji entegrasyonu modeli bulunmaktadır. Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi (TPİB) modeli bu modellerden biridir. Bu çalışmanın da temelini oluşturan bu model ile Öğretim Teknolojileri ders süreci tasarlanmıştır. Tasarlanan ders süreci bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde İngilizce, Türkçe, İlköğretim Matematik ve Sınıf eğitimi anabilim dallarında yürütülmüştür. 2020-2021 eğitim döneminin güz döneminde uzaktan eğitim yoluyla gerçekleştirilen çalışmanın 60 katılımcısı bulunmaktadır. Süreç sonunda katılımcıların TPİB düzeylerinin ve BİT kullanım aşamalarının değiştiği söylenebilir. TPİB boyutları ile BİT kullanım aşamaları arasında da bir ilişkiden söz etmek mümkündür. Cinsiyet, internet kullanım yılı ve öğrenim görülen anabilim dallarının TPİB düzeylerini etkileyen değişkenler olmadığı belirlenmiştir. Buna bağlı olarak öğretmen adaylarının TPİB düzeylerinin ve BİT kullanım aşamalarının geliştirilmesi amacıyla eğitim sürecinin teknoloji odaklı tasarlanması önerilebilir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 1302-8944 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2021 |
Sayı | 60 |
Sayfalar | 22 / 49 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/en/pub/maeuefd/issue/65646/927042 |