Yazarlar (2) |
![]() Muş Alparslan Üniversitesi, Türkiye |
![]() Muş Alparslan Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Çalışmanın amacı: Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının acil uzaktan eğitime yönelik tutumlarını ve bu ortamları kullanmaya yönelik öz değerlendirmelerini incelemektir. Materyal ve Yöntem: Öğretmen adaylarının acil uzaktan eğitime ilişkin algılarını ve acil uzaktan eğitim sürecine yansımalarını incelemeyi amaçlayan bu çalışmada tarama modeli benimsenmiştir. Mevcut çalışma iki adım takip edilerek gerçekleştirilmiştir. Uzaktan Eğitim Tutum Ölçeği önce Türkçe'ye uyarlanmış, ardından öğretmen adaylarına hem Uzaktan Eğitim Tutum Ölçeği hem de Uzaktan Eğitim Değerlendirme Ölçeği uygulanmıştır. Bulgular: Cinsiyete göre öğretmen adaylarının tutumları DRDE boyutunda anlamlı bir farklılık göstermezken, EDE boyutunda istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Öğretmen adaylarının acil uzaktan eğitim sürecini değerlendirmeleri DP boyutunda anlamlı farklılık gösterirken, TE boyutunda farklılaşmamıştır. Yükseköğretimin birinci ve ikinci yıllarında acil uzaktan eğitime maruz kalan ve hâlihazırda üçüncü ve dördüncü sınıfta öğrenim görmekte olan öğrencilerin acil uzaktan eğitim tutumlarında anlamlı bir farklılık gözlenmemiştir. Benzer şekilde, çalışma programları açısından da bir fark yoktur. Önemli Vurgular: Çalışmada uzaktan eğitim tutum ölçeği Türkçe’ye uyarlanmıştır. Bu bağlamda alana katkı sağlayacak bir çalışmadır. Öğretmen adaylarının acil uzaktan eğitim tutumlarını belirlemenin yanı sıra acil uzaktan eğitim sürecinde kendilerini de değerlendirmeleri önemlidir. Uzaktan eğitim tutum ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanmasından sonra acil uzaktan eğitim değerlendirme ölçeği ile veri toplanarak öğretmen adaylarının durumları belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucunda teknoloji okuryazarlığı becerisi gerektiren durumlarda cinsiyet, sınıf düzeyi veya bölüm bağlamında farklılaşmanın olmaması önemlidir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kastamonu Education Journal |
Dergi ISSN | 2147-9844 |
Dergi Tarandığı Indeksler | Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 03-2023 |
Cilt No | 31 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 254 / 264 |
Doi Numarası | 10.24106/kefdergi.1271523 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/en/pub/kefdergi/issue/76487/1271523 |