Yazarlar |
Dr. Öğr. Üyesi Sinan TÜFEKCİ
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Sadık Özçelik
Türkiye |
Özet |
5E öğretim modelinin piyano performansı öz yeterlik algısını tespit etmek için nicel araştırma yönteminde kullanılan ön test son test kontrol gruplu seçkisiz deneysel desen bu çalışmada kullanılmış, gerçek deneysel desenler içerisinde yer alan bu model ile deney ve kontrol grubu oluşturularak 12 öğrenci rastgele belirlenerek eşit sayıda iki gruba dağıtılmıştır. Veriler 5E öğrenme modeline dayalı hazırlanan sekiz haftalık etkinliklerin uygulama öncesi ve sonrası Gün (2014)’ün geliştirdiği ölçek kullanımı ile elde edilmiştir. Yapılan çalışma sonucunda iki gruba ait ön test puanları arasında fark görülmezken, son test puanları arasında anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. Sıra ortalamasında deney grubu, kontrol grubuna göre piyano performansı öz yeterlik algılarının daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Çalışma sonucunda 5E modeline yönelik etkinliklerin öğrencilerin piyano performansı öz yeterlik algılarını artırmada etkili olduğunu sonucuna ulaşılmıştır. Müzik eğitimi veren kurumlarda 5E modeline dayalı öğretim etkinliklerinin planlanarak yaygınlaştırılması ve diğer çalgı alanlarına yönelik çalışmaların yapılması önerilmektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-1037 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2023 |
Cilt No | 24 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 2116 / 2140 |
Doi Numarası | 10.29299/kefad.1164027 |