Yazarlar |
Burcu Taş
|
Doç. Dr. Ahmet Salih ŞİMŞEK
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Öğretmenlerin politik becerileri dikkat çeken ve sistematik inceleme çalışmalarının konusu olan araştırma alanlarından biridir. Ancak öğretmenlerin politik becerilerine ilişkin Türkçe yayınların içerik, yöntem ve sonuçlarını inceleyen bir çalışmanın olmaması alan yazında büyük bir eksikliktir. Bu çalışmanın amacı, 2000-2023 yılları arasında ortaya çıkan öğretmenlerin politik becerilerine ilişkin Türkçe literatürde yer alan yayınları kapsamlı bir şekilde incelemek, bu alandaki araştırma durumuna ışık tutmak ve gelecekteki çalışmalar için potansiyel araştırma alanlarını belirlemektir. Bu çalışmada PRISMA modeli uygulanmış ve belirlenen dahil etme kriterlerini karşılayan 14 yayın araştırmaya dahil edilmiştir. İncelenen çalışmaların yayın yılı, yayın türü, araştırma modeli, örnekleme yöntemi, veri toplama araçları, veri analiz yöntemleri ve araştırma bulguları değerlendirilmiştir. Sonuçlar, literatürde az sayıda çalışmanın olduğunu ve çoğunun 2016-2019 yılları arasında yayınlandığını göstermektedir. Nitel veya karma araştırma modeline rastlanmamıştır. Öğretmenlerin politik becerilerinin öğrenci/okul başarısı üzerindeki etkisine ilişkin literatürde sınırlı sayıda çalışma bulunmaktadır. Bu çalışma nitel araştırmaya öncelik verilmesini ve öğretmenlerin politik becerilerinin öğrenci/okul başarısı üzerindeki etkilerine odaklanılmasını önermektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Diğer (Teknik, not, yorum, vaka takdimi, editöre mektup, özet, kitap krıtiği, araştırma notu, bilirkişi raporu ve benzeri) |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslararası dergilerde yayımlanan teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka takdimi ve özet türünden makale |
Dergi Adı | Cumhuriyet University |
Dergi ISSN | 2147-1606 |
Dergi Tarandığı Indeksler | Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 09-2023 |
Cilt No | 12 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 732 / 742 |
Doi Numarası | 10.30703/cije.1264720 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.30703/cije.1264720 |