img
Study of validity and reliability of scale of attitude towards scientific research   
Yazarlar
Ayfer ŞAHİN
KIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ, Türkiye
Özgen Korkmaz
KIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ, Türkiye
Rüştü YEŞİL
KIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ, Türkiye
Özet
Bu çalışmanın temel amacı, öğretmen adaylarının bilimsel araştırmalara yönelik tutumlarını belirlemek üzere bir tutum ölçeği geliştirmektir. Çalışma grubunu 1. uygulamada 713, ikinci uygulamada ise 372 öğrenci oluşturmaktadır. Ölçek geliştirme sürecinde ilk olarak alan yazın taraması yapılmış ve benzer ölçekler incelenmiştir. Alanyazın incelemesi ve alan uzmanlarının yardımıyla 68 maddelik bir madde havuzu oluşturulmuştur. Ölçeğin kapsam geçerliliği için uzman kanısına başvurulmuştur. Ölçeğin geçerliğini belirlemek üzere; açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi ile birlikte madde ayırt edicilik güçleri hesaplanmıştır. Ölçeğim güvenirliğini belirlemek üzere ise iç tutarlılık düzeyi ve kararlılık düzeyi hesaplanmıştır. Araştırmanın sonucunda, dört faktör ve 30 maddeden oluşan Bilimsel Araştırmalara Yönelik Tutum Ölçeğinin, bireylerin bilimsel araştırmalara yönelik tutumlarını belirlemek üzere kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir araç olduğu saptanmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı İlköğretim Online (elektronik)
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 05-2011
Cilt No 10
Sayı 3
Sayfalar 961 / 973
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 31

Paylaş