img
İlköğretim 4 ve 5. sınıf öğrencilerinin kitap okuma alışkanlıklarının sosyo-ekonomik düzeylerine göre incelenmesi  
Yazarlar
Ayfer ŞAHİN
KIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ, Türkiye
Özet
Araştırma ilköğretim 4 ve 5. sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıklarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 718 alt, 432 orta ve 234 üst sosyo-ekonomik düzeyden; 712 dördüncü sınıf ve 672 beşinci sınıf olmak üzere toplam 1384 öğrenci oluşturmuştur. Anket formu ile elde edilen veriler, SPSS programına girilmiştir. Verilerin analizinde yüzde ve frekans dağılım tabloları yapılmış, frekans dağılımları ki-kare testi ile 0,05 anlamlılık düzeyinde test edilmiştir. Araştırma sonucunda; ilköğretim 4 ve 5. sınıf öğrencilerinin boş zamanlarında en çok kitap okumaktan hoşlandıkları, büyük bir çoğunluğunun evlerinde kendilerine ait bir kitaplıklarının olduğu, kitap okumalarına en çok derslerinin yoğunluğu ile sınavlara hazırlanmalarının engel olduğu ortaya konulmuştur. Ayrıca öğrencilerin okuma alışkanlıklarının sosyo-ekonomik düzeylerine göre farklılaştığı görülmüştür.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
Dergi ISSN 1303-8451
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2012
Cilt No 10
Sayı 2
Sayfalar 367 / 388
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 9

Paylaş