Yazarlar |
Buket GÜRLER
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Türkiye |
Ayfer ŞAHİN
KIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmada destek eğitim odasında görevlendirilmiş öğretmenler ilesınıfında kaynaştırma öğrencisi bulunan ilkokul sınıf öğretmenlerininbireyselleştirilmiş eğitim programı (BEP) hazırlama sürecinde yaşadıklarıgüçlüklerin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Nicel olarak yapılandırılmış buaraştırmada betimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanınevrenini; 2017-2018 eğitim-öğretim yılı Kırşehir ilinde, sınıfındakaynaştırma öğrencisi bulunan ilkokul sınıf öğretmenleri ile destek eğitimodasında görevli öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmada evrenüzerinde çalışılmış olup örneklem belirleme yoluna gidilmemiştir.Araştırma verilerinin toplanmasında "BEP Hazırlama SürecindeKarşılaşılabilecek Güçlükleri Belirleme Ölçeği" ve katılımcıların demografikbilgilerinin sorgulandığı bir anket formu kullanılmıştır. Araştırmasonucunda BEP hazırlama sürecinde sınıf öğretmenlerinin destek eğitimodasında görevli öğretmenlere göre daha fazla güçlükler yaşadıkları veyaşanılan güçlüklerin anlamlı olarak farklılaştığı bulunmuştur. Ayrıcadestek eğitim odasında görev yapan erkek öğretmenlerin kadınöğretmenlere oranla daha fazla güçlükler yaşadıkları ve BEP hazırlamaaşamasında yaşanan güçlükler ile öğretmen gruplarının kıdemleriarasında anlamlı bir fark olmadığı da araştırmanın bulguları arasındadır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi |
Dergi ISSN | 1308-9196 |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 04-2018 |
Sayı | 29 |
Sayfalar | 594 / 625 |