img
DESTEK EĞİTİM ODASINDA ve KAYNAŞTIRMA ORTAMLARINDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİNDE YAŞADIKLARI GÜÇLÜKLERİN BELİRLENMESİ   
Yazarlar
Buket GÜRLER
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Türkiye
Ayfer ŞAHİN
KIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ, Türkiye
Özet
Bu çalışmada destek eğitim odasında görevlendirilmiş öğretmenler ilesınıfında kaynaştırma öğrencisi bulunan ilkokul sınıf öğretmenlerininbireyselleştirilmiş eğitim programı (BEP) hazırlama sürecinde yaşadıklarıgüçlüklerin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Nicel olarak yapılandırılmış buaraştırmada betimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanınevrenini; 2017-2018 eğitim-öğretim yılı Kırşehir ilinde, sınıfındakaynaştırma öğrencisi bulunan ilkokul sınıf öğretmenleri ile destek eğitimodasında görevli öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmada evrenüzerinde çalışılmış olup örneklem belirleme yoluna gidilmemiştir.Araştırma verilerinin toplanmasında "BEP Hazırlama SürecindeKarşılaşılabilecek Güçlükleri Belirleme Ölçeği" ve katılımcıların demografikbilgilerinin sorgulandığı bir anket formu kullanılmıştır. Araştırmasonucunda BEP hazırlama sürecinde sınıf öğretmenlerinin destek eğitimodasında görevli öğretmenlere göre daha fazla güçlükler yaşadıkları veyaşanılan güçlüklerin anlamlı olarak farklılaştığı bulunmuştur. Ayrıcadestek eğitim odasında görev yapan erkek öğretmenlerin kadınöğretmenlere oranla daha fazla güçlükler yaşadıkları ve BEP hazırlamaaşamasında yaşanan güçlükler ile öğretmen gruplarının kıdemleriarasında anlamlı bir fark olmadığı da araştırmanın bulguları arasındadır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi
Dergi ISSN 1308-9196
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2018
Sayı 29
Sayfalar 594 / 625
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 9

Paylaş