img
İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Dinamik Matematik Yazılımı İle Üç Boyutlu Cisim Problemlerini Çözme Süreçleri    
Yazarlar
Avni Yıldız
Bülent Ecevit Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Serdal BALTACI
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Muharrem Aktümen
Türkiye
Özet
Problem Durumu: Bu araştırmada; ilköğretim matematik öğretmen adaylarının GeoGebra yazılımını kullanarak üç boyutlu cisim problemlerini nasıl çözdüklerinin süreç olarak incelenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Araştırmada özel durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını ilköğretim matematik öğretmenliği 3.sınıfa devam eden 3 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanmasında problem ve yarı yapılandırılmış mülakat kullanılmıştır. Bulgular: Problemde sonucun bulunma sürecinin; yazılımı kullanmadan önce tahmin düzeyinde kaldığı, GeoGebra yazılımını kullanma sürecinde ise yazılımın sağladığı olanakların problemin çözümü için kullanılmaya çalışıldığı görülmüştür. Sonuç: Öğretmen adayları bu süreçler sonrasında istenilen açı değerini yaklaşık olarak bulabilmişlerdir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1300-8811
Dergi Tarandığı Indeksler ISI (THOMSON REUTERS MASTER JOURNAL LIST), TÜBITAK
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 05-2012
Cilt No 20
Sayı 2
Sayfalar 591 / 604
Makale Linki http://www.kefdergi.com/pdf/20_2/20_2_15.pdf
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 7
Google Scholar 20

Paylaş