| Yazarlar (3) |
|
Bülent Ecevit Üniversitesi, Türkiye |
Prof. Dr. Serdal BALTACI
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
|
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
| Özet |
| Problem Durumu: Bu araştırmada; ilköğretim matematik öğretmen adaylarının GeoGebra yazılımını kullanarak üç boyutlu cisim problemlerini nasıl çözdüklerinin süreç olarak incelenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Araştırmada özel durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını ilköğretim matematik öğretmenliği 3.sınıfa devam eden 3 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanmasında problem ve yarı yapılandırılmış mülakat kullanılmıştır. Bulgular: Problemde sonucun bulunma sürecinin; yazılımı kullanmadan önce tahmin düzeyinde kaldığı, GeoGebra yazılımını kullanma sürecinde ise yazılımın sağladığı olanakların problemin çözümü için kullanılmaya çalışıldığı görülmüştür. Sonuç: Öğretmen adayları bu süreçler sonrasında istenilen açı değerini yaklaşık olarak bulabilmişlerdir. |
| Anahtar Kelimeler |
| Makale Türü | Özgün Makale |
| Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale |
| Dergi Adı | Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi |
| Dergi ISSN | 1300-8811 |
| Dergi Tarandığı Indeksler | ISI (THOMSON REUTERS MASTER JOURNAL LIST), TÜBITAK |
| Makale Dili | Türkçe |
| Basım Tarihi | 05-2012 |
| Cilt No | 20 |
| Sayı | 2 |
| Sayfalar | 591 / 604 |
| Makale Linki | http://www.kefdergi.com/pdf/20_2/20_2_15.pdf |