img
Analitik geometri öğretiminde GeoGebra yazılımının potansiyeli Öğretmen adaylarının görüşleri    
Yazarlar
Prof. Dr. Serdal BALTACI Prof. Dr. Serdal BALTACI
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Avni Yıldız
Bülent Ecevit Üniversitesi, Türkiye
Temel Kösa
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Türkiye
Özet
Öz: Bu çalışmada, analitik geometri kavramlarının öğretiminde GeoGebra nın potansiyeli incelenmiştir. Özel durum çalışması yöntemiyle yürütülen bu araştırmanın katılımcılarını, ilköğretim matematik öğretmenliğisınıfa devam eden 6 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Katılımcılar kendini ifade etme becerisi yüksek, mülakata gönüllü ve farklı başarı düzeyinde (yüksek, orta, düşük) olan ikişer öğretmen adayından oluşmaktadır. Çalışmada analitik geometri dersleri, araştırmacılar tarafından geliştirilen çalışma yaprakları kullanılarak yürütülmüştür. Araştırmanın verileri derslerin sonunda yapılan yarı yapılandırılmış mülakatlarla toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler, içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları öğretmen adaylarının analitik geometri kavramlarını öğrenmede yazılımı kullanmalarının onlara kolaylık sağladığını, yazılımı kullandıkları öğrenme ortamında kendilerini daha aktif hissettiklerini göstermiştir. 3.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi
Dergi ISSN 1309-4653
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2015
Cilt No 6
Sayı 3
Sayfalar 483 / 505
Makale Linki http://dergipark.gov.tr/download/article-file/201406
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 9
Google Scholar 38

Paylaş