Yazarlar |
Prof. Dr. Serdal BALTACI
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Avni Yıldız
Bülent Ecevit Üniversitesi, Türkiye |
Temel Kösa
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Öz: Bu çalışmada, analitik geometri kavramlarının öğretiminde GeoGebra nın potansiyeli incelenmiştir. Özel durum çalışması yöntemiyle yürütülen bu araştırmanın katılımcılarını, ilköğretim matematik öğretmenliğisınıfa devam eden 6 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Katılımcılar kendini ifade etme becerisi yüksek, mülakata gönüllü ve farklı başarı düzeyinde (yüksek, orta, düşük) olan ikişer öğretmen adayından oluşmaktadır. Çalışmada analitik geometri dersleri, araştırmacılar tarafından geliştirilen çalışma yaprakları kullanılarak yürütülmüştür. Araştırmanın verileri derslerin sonunda yapılan yarı yapılandırılmış mülakatlarla toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler, içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları öğretmen adaylarının analitik geometri kavramlarını öğrenmede yazılımı kullanmalarının onlara kolaylık sağladığını, yazılımı kullandıkları öğrenme ortamında kendilerini daha aktif hissettiklerini göstermiştir. 3. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi |
Dergi ISSN | 1309-4653 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2015 |
Cilt No | 6 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 483 / 505 |
Makale Linki | http://dergipark.gov.tr/download/article-file/201406 |