Yazarlar |
Yusuf Ziya OLPAK
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Muhammet Arıcan
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Serdal BALTACI
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmada öğretmen adaylarının akran öğretimi yöntemine yönelik memnuniyetdüzeylerinin öğrenme yaklaşımlarına ve bireysel yenilikçilik özelliklerine göre anlamlı birfarklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Araştırma, Türkiye’deki bir devlet üniversitesinineğitim fakültesinde ilköğretim matematik öğretmenliği programında öğrenimlerine devameden ve istatistik ve olasılık dersini alan 46 üçüncü sınıf öğretmen adayından toplanan verilerlegerçekleştirilmiştir. Araştırmanın öğrenme yaklaşımına yönelik bulguları 46 öğretmenadayından 33’ünün derin yaklaşıma, 13’ünün ise yüzeysel yaklaşıma sahip olduğunugöstermiştir. Öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik ölçeğinden aldıkları puanlara aitbetimsel istatistiklere bakıldığında ise; alınan puanların ortalamasının 64.43 ve standartsapmasının 7.85 olduğu görülmüştür. Puanların yenilikçilik kategorilerine göre dağılımlarıincelendiğinde ise; 2’sinin yenilikçi, 8’inin öncü, 32’sinin sorgulayıcı, 3’ünün kuşkucu ve1’inin gelenekçi oldukları belirlenmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının akran öğretimiyöntemine yönelik memnuniyet düzeylerinin öğrenme yaklaşımlarına ve bireysel yenilikçiliközelliklerine göre anlamlı bir farklılık göstermediği belirlenmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Yuzunci Yil Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi |
Dergi ISSN | 1305-2020 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 07-2018 |
Cilt No | 15 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 525 / 551 |
Doi Numarası | 10.23891/efdyyu.2018.78 |
Makale Linki | http://efdergi.yyu.edu.tr/makaleler/Cilt15/meabdyyuefd21032018y.pdf |