img
A Comparison of Mathematics Learning Approaches of Gifted and Non-Gifted Students    
Yazarlar
Doç. Dr. Ahsen Seda KILIÇ BULUT Doç. Dr. Ahsen Seda KILIÇ BULUT
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Avni Yıldız
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Serdal BALTACI Prof. Dr. Serdal BALTACI
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Yapılan bu çalışmada üstün yetenekli ve üstün yetenekli tanısı konulmamış başarılı öğrencilerin matematik öğrenme yaklaşımlarının üstün yeteneklilik tanısı, cinsiyet, sınıf düzeyi, velinin mesleği ve öğrenim durumu değişkenleri açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada genel tarama modellerinden betimsel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmaya 2018-2019 eğitim öğretim yılında 6., 7. ve 8. sınıfa devam eden 84’ü üstün yetenekli öğrenci, 155’i üstün yetenekli tanısı konulmamış öğrenci olmak üzere toplam 239 öğrenci katılmıştır. Üstün yetenekli öğrencilere ilişkin veriler İç Anadolu bölgesindeki bir ilin Bilim Sanat Merkezi’nden, üstün yetenekli tanısı konulmamış öğrencilere ilişkin veriler ise aynı ilde bulunan bir ortaokuldan toplanmıştır. Öğrencilerin matematik öğrenme yaklaşımları, “Matematik Öğrenme Yaklaşımları Ölçeği” ile toplanmıştır. Bulgular incelendiğinde, üstün yetenekli ve normal öğrenciler arasında derinlemesine öğrenme yaklaşımında üstün yetenekliler lehine anlamlı bir farklılaşma gözlenmiştir. Ayrıca üstün yetenekli öğrenciler arasında derinlemesine ve stratejik öğrenme alt boyutlarında kız öğrenciler lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Öğrenme yaklaşımları sınıf düzeylerine göre incelendiğinde 8. sınıfta üstün yetenekli öğrenciler ile üstün yetenekli tanısı konulmamış öğrenciler arasında anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT)
Dergi ISSN 1309-4653
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 01-2020
Cilt No 11
Sayı 2
Sayfalar 461 / 491
Doi Numarası 10.16949/turkbilmat.682111
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/doi/10.16949/turkbilmat.682111
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 15
A Comparison of Mathematics Learning Approaches of Gifted and Non-Gifted Students

Paylaş