img
Öğretmen Adaylarının Karar Verme Süreçlerinde Fen Bilgilerini Kullanma Becerilerinin İncelenmesi   
Yazarlar
 Mutlu Pınar DEMİRCİ GÜLER Mutlu Pınar DEMİRCİ GÜLER
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Polat Dilber
Özet
Bu araştırma İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi ve Sınıf Öğretmenliği anabilimdallarında öğrenim görmekte olan öğret men adaylarının Biyoloji, ÇevreBilimi, Fe n Eğitimi dersleri kapsamında öğrendiği bilgileri karar vermesürecine ne şekilde aktardıklarını incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma,Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği anabilimdalında öğrenim görmekte olan 94, Sınıf Öğretmenliği anabilim dalında 74olmak üzere toplam 168 öğretmen adayının katılımı ile gerçekleştirilmiştir.Araştırma verileri problem çözme tekniklerinden biri olan Çoklu Oylamatekniği ve uygulamanın tartışma kısmında grup tartışma tekniklerinden biriolan Açık Balık Kavanozu tekniği ile gerçekleştirilen uygulama sonundaöğretmen adaylarından yazılı dönütler alınarak toplanmıştır. Elde edilenveriler nitel analiz yöntemlerinden biri olan içerik analizine tabii tutularakçözümlenmiştir. Çalışma sonucunda öğretmen adaylarının fen bilgilerinikarar verme sürecinde etkin bir şekilde kullandığı, yaşamın devamlılığınıinsanlığın devamlılığı ile eşdeğer tuttukları ve yaşamın devamlılığı için ozontabakası, içilebilir su, hayvan lar ve kısırlığın elzem olduğu düşüncesinesahip oldukları bulgulanmıştır. Bu araştırma sonuçlarından yola çıkılaraköğrenci seviyesine uygun senaryolar kurgulanarak öğrencilerin karar vermesüreçlerinin geliştirilmesi ve sınıf içi etkinliklerde bütün sını fın katılacağıöğretim tekniklerine yer verilmesi önerilebilir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler EBSCO
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 08-2014
Sayfalar 171 / 204
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş