Yazarlar |
Mutlu Pınar DEMİRCİ GÜLER
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Polat Dilber
|
Özet |
Bu araştırma İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi ve Sınıf Öğretmenliği anabilimdallarında öğrenim görmekte olan öğret men adaylarının Biyoloji, ÇevreBilimi, Fe n Eğitimi dersleri kapsamında öğrendiği bilgileri karar vermesürecine ne şekilde aktardıklarını incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma,Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği anabilimdalında öğrenim görmekte olan 94, Sınıf Öğretmenliği anabilim dalında 74olmak üzere toplam 168 öğretmen adayının katılımı ile gerçekleştirilmiştir.Araştırma verileri problem çözme tekniklerinden biri olan Çoklu Oylamatekniği ve uygulamanın tartışma kısmında grup tartışma tekniklerinden biriolan Açık Balık Kavanozu tekniği ile gerçekleştirilen uygulama sonundaöğretmen adaylarından yazılı dönütler alınarak toplanmıştır. Elde edilenveriler nitel analiz yöntemlerinden biri olan içerik analizine tabii tutularakçözümlenmiştir. Çalışma sonucunda öğretmen adaylarının fen bilgilerinikarar verme sürecinde etkin bir şekilde kullandığı, yaşamın devamlılığınıinsanlığın devamlılığı ile eşdeğer tuttukları ve yaşamın devamlılığı için ozontabakası, içilebilir su, hayvan lar ve kısırlığın elzem olduğu düşüncesinesahip oldukları bulgulanmıştır. Bu araştırma sonuçlarından yola çıkılaraköğrenci seviyesine uygun senaryolar kurgulanarak öğrencilerin karar vermesüreçlerinin geliştirilmesi ve sınıf içi etkinliklerde bütün sını fın katılacağıöğretim tekniklerine yer verilmesi önerilebilir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
Dergi Tarandığı Indeksler | EBSCO |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 08-2014 |
Sayfalar | 171 / 204 |