img
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Ve Teknoloji Dersine İlişkin Metaforik Tanımlamaları   
Yazarlar
 Mutlu Pınar DEMİRCİ GÜLER Mutlu Pınar DEMİRCİ GÜLER
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının fen ve teknoloji dersine ilişkin düşüncelerini metaforlar yoluyla betimlemektir. Çalışma nitel araştırma tekniğinde olup, örneklemini Ahi Evran Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği A.B.D. 3. sınıf öğrencilerinden oluşan 108 kişi oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak öğretmen adaylarına “Fen ve teknoloji dersi….. ya benzer çünkü……” ifadesini doldurmaları istenmiş ve elde edilen cevaplar içeriz analizi yapılarak kategorize edilmiştir. Öğretmen adaylarından her biri birer tane olmak üzere konuya ilişkin 108 adet metafor elde edilmiş, 94’ü geçerli sayılmıştır. Elde edilen metaforlar içerdikleri anlam bakımından 6 üst kategoride toplanmıştır. Çalışmanın bulguları ışığında öğretmen adaylarının 21’i olumsuz, 6’sı olumlu, 67’si ise içerik olarak nötr ifadelerde bulunmuşlardır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler ASOS
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 07-2012
Cilt No 11
Sayı 4
Sayfalar 53 / 63
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 11

Paylaş