Yazarlar |
Mutlu Pınar DEMİRCİ GÜLER
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Sinan Kaya
Mevlana Üniversitesi, Türkiye |
Adem Uzun
|
Özet |
Bu araştırmada, fen bilimleri öğretmenlerinin, interneti kullanma amaçları, kullandıklarıweb siteleri, internet destekli öğretimin öğrencilerin öğrenme düzeyi üzerindeki etkilerineyönelik görüşleri, internet destekli öğretim uygulamalarında karşılaştıkları sorunlar, websitelerindeki içeriklerin oluşturulması ve düzenlenmesine ilişkin beklentileri ile fenbilimleri öğretiminde internetin kullanımı açısından kendilerini değerlendirmelerineyönelik görüşler incelenmiştir. Araştırma, nitel durum çalışması kapsamındag erçekleştirilen bir çalışmadır ve çalışma grubunu Kırşehir merkez ilçede görev yapan 48adet Fen bilimleriö ğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, yedi adet açık uçlusorudan oluşan bir görüş formu kullanılarak elde edilmiş , v erilerin analizinde, betimselanaliz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, fen bilimleri öğretmenlerinin internetidaha çok bilgi edinme, araştırma yapma ve iletişim kurma amacıyla kullandıklarını, fenbilimleri öğretiminde en çok fenokulu.net ve e ba.gov.tr adresli web sitelerinden haberdaroldukları, internetin, öğrencilerin öğrenme düzeylerini olumlu yönde etkilediğine yönelikgörüş bildirdiklerini göstermiştir. Ayrıca öğretmenler, internet hızının yavaş olması veiçeriklerin ücretli ya da yetersiz olmasını en çok karşılaştıkları sorunlar arasındagöstermişlerdir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi Tarandığı Indeksler | EBSCO |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 04-2014 |
Cilt No | 15 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 263 / 280 |